Poniżej uwagi na temat współpracy nauczycieli szkoły i przedszkola z rodzicami w roku szkolnym 2016/2017.
Nauczyciele współpracowali z rodzicami najczęściej stosując następujące formy
- rozmowy indywidualne,
- pomoc w organizacji wycieczek, imprez klasowych, szkolnych, przedszkolnych, środowiskowych,
-przekazywanie papierowych materiałów dydaktyczno-wychowawczych.
Rzadziej nauczyciele współpracują z rodzicami poprzez organizowanie spotkań grupowych poza wywiadówkami lub zmotywowanie ich do niesienna pomocy materialnej.
Nie wykorzystano następujących form współpracy:
- zorganizowanie warsztatów dla rodziców,
- artykuły na stronę internetową inne niż opis wydarzeń szkolnych, np. związane z pedagogizacją rodziców,
- zajęcia otwarte.
Mimo, iż nauczyciele preferują indywidualne kontakty, część rodziców uważa, że jest ich za mało. W tym semestrze nie było indywidualnych konsultacji.
Niektórzy nauczyciele są głęboko przekonani, że dyrektor nie opowiada się po stronie nauczyciela sytuacjach konfliktowych z rodzicami.
Rodzice szczególnie angażowali się w organizuję imprez i wycieczek. Współpraca z rodzicami poszczególnych nauczycieli była mocno zróżnicowana. Nauczyciele z większym stażem pedagogicznym doceniają znaczenie współpracy z rodzicami.
Warto docenić aktywną działalność Rady Rodziców oraz dobrą współpracę nauczycielek przedszkola z rodzicami.
Jednak wielu rodziców nie angażuje się w życie szkoły, wykazując postawy roszczeniowe.
|