Informacje z zebrania rodziców 6.09.2017 Drukuj

Poniżej oraz w załączniku informacje z zebrania rodziców, które odbyło się 6 września 2017.

 

 

 

Informacje dla rodziców 6.09.2017

 

1. Dane o liczbie dzieci: 22 w przedszkolu (3-4 latki) +24 w grupie (5-6 latki + 77 w szkole w pięciu klasach=123 dzieci.

 

2. Kalendarz roku szkolnego 2017-2018

 

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

4 września 2017 r.

Zimowa przerwa świąteczna

 

23 – 31 grudnia 2017 r.

Ferie zimowe

 

12 -25 lutego 2018

 

Wiosenna przerwa świąteczna

 

29 marca-3 kwietnia 2018 r.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

 

22 czerwca 2018 r.

Ferie letnie

 

23 czerwca – 31 sierpnia 2018.

 

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych:

 

Lp

Data

Dzień tygodnia

Uzasadnienie

1

30.04.2018

Poniedziałek

Potrzeby społeczności lokalnej – dzień między niedzielą a świętem państwowym (tzw. „długi weekend”)

2

2.05.2018

Środa

Potrzeby lokalnej – dzień między dwoma świętami państwowymi (tzw. „długi weekend”)

3

4.05.2018

Piątek

Potrzeby lokalnej – dzień między dniem wolnym a sobotą(tzw. „długi weekend”)

4

1.06.2018.

Piątek

Potrzeby środowiska - piątek po święcie Bożego Ciała. (tzw. „długi weekend”)

 

3. Inwestycje i remonty wakacyjne: w przyszłym roku planowany jest w naszej szkole remont instalacji elektrycznej oraz malowanie. Do końca roku planuję wycięcie suchych brzóz, zakup i montaż siatek ochronnych na boisku, na którym uczniowie spędzają przerwy oraz zakupienie bramki. Będą tez zakupione nowe bramki.

 

4. Od tego roku wprowadzamy oficjalnie dziennik elektroniczny.

 

5. Pani Ewa Przybylska przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. Nie ma większych zamian kadrowych.

 

6. Plastyka i technika w klas V i VI odbywa się w systemie zajęć łączonych.

8. Lekcje wychowania fizycznego w klasach V-VI w większości odbywać się będą w grupach dziewcząt i chłopców.

 

9. Nagrodę Wójta na koniec roku otrzyma uczeń, który będzie miał średnią ocen powyżej 5,20 i zachowanie co najmniej bardzo dobre.

10. Zamówione mundurki dotrą do szkoły w najbliższym czasie.

11. Nie ma jeszcze podręczników do języka angielskiego oraz do przyrody dla klasy czwartej.

12. Należy dbać o otrzymane darmowe podręczniki!

 

13. Uczniowie mogą dostawać darmowy obiady Wnioski wydaje i przyjmuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie 771 zł. netto na członka rodziny. Do wniosku należy dołączyć wymagane zaświadczenia. Można też zapisywać dzieci na obiady odpłatne za 5 zł. Osoby zainteresowane proszę o niezwłoczne zainteresowanie się sprawą. Dwudaniowe obiady przygotowuje Żłobek na Muratorze.

 

14. Do 15.09. 2017 składamy wnioski w gminie o stypendium szkolne; dochód do 514 zł na członka rodziny netto – odbiór wniosków w sekretariacie szkoły lub w gminie. Wnioski oddajemy w Urzędzie Gminy.

 

15. Do 22.09.2017. Ubezpieczenie. Jest ono dobrowolne. Kwotę składki ustali Rada Rodziców.

 

16. Składka na Radę Rodziców- wysokość ustali Zarząd Rady Rodziców.

 

 

17. Proszę o jedną ryzę papieru od ucznia.

 

18. Zasady zwalniana uczniów z zajęć – uczniowie zwalniani są z lekcji na podstawie pisemnej prośby rodziców lub osobiście.

 

19. Do szkoły uczniowie przychodzą nie wcześniej niż na 7.35. Jeśli wcześniej muszą zostać zaspsani na świetlicę.

 

20. Basen jest nieczynny ze względu na remont. Powrót do nauki pływania prawdopodobnie w lutym.

21. Można zapisywać dzieci na tańce wtorek 11.50 lub 12.45, do szkółki badmintonowej (pn lub śr. 16.30), do szkółki tenisowej (sobota 9.30-10.30).

 

22. Proszę kontrolować głowy dzieci i zgłaszanie problemów!!

 

23. Proszę informować dyrektora i wychowawcę klasy o stanie zdrowia dziecka w zakresie, który uznacie Państwo za istotny (uczulenia, dolegliwości zdrowotne, ograniczenia dietetyczne itp itp.).

 

24. Od roku szkolnego 2017/2018 prawo do bezpłatnych podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia mają wszyscy uczniowie.

 

25. Wyniki sprawdzianów zewnętrznych w roku szkolnym 2017/2018:

W ubiegłym roku szkolnym nie było sprawdzianu klasy szóstej.

Wyniki w innych sprawdzianach porównywalnych do wyników krajowych:

a) poniżej przeciętnej krajowej

– klasa trzecia – edukacja wczesnoszkolna

- klasa piąta – język polski,

b) poziom zbliżony do średniej krajowej – język angielski kl. 6,

c) poziom ponad średnia krajową – język polski kl. 6 i matematyka kl. 6, przy czym ten ostatni przedmiot znacznie powyżej!

26. Najważniejsze cele szkoły na ten rok 2017/20188 to:

a. udzielanie indywidulanego wsparcia uczniom,

b. kształtowanie świadomość i wiedzy na temat zanieczyszczeń powietrza oraz segregacji śmieci zarówno u najmłodszych, jak i dorosłych (SMOG-STOP),

c. integracja klas (uczniów),

d. wdrażanie przez nauczycieli w proces nauczania technologii komputerowej

e. rozwijanie czytelnictwa wśród uczniów

f. Udoskonalenie systemu oceniania.

27. Tematy poruszone przez rodziców podczas zebrania:

a. picie wody zamiast herbaty,

b. piątek dniem kolorowym ( bez mundurków).

 

28. Telefony kontaktowe: 62 78 10 439 (sekretariat, dyrektor); 604 05 45 63 dyrektor.

 

29. e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

30. Zapraszam na stronę www.sp.donaborow.pl, gdzie znajdą państwo aktualne informacje z życia szkoły i przedszkola.

 

 

Donaborów 6.09.2017

 

Alojzy Piasecki