Jak przygotować dziecko do badań w poradni? PDF Drukuj Email

Wielu rodziców wyraża zgodę na przebadanie ich dziecka przez pracowników Poradni Psychologiczno_Pedagogicznej w Kępnie. Poniżej materiał, który mówi o tym jak dziecko przygotować do takiego badania.

 

 

Jak przygotować dziecko na badanie

w Poradni Psychologiczno Pedagogicznej

 

Drogi rodzicu!


Któregoś dnia możesz otrzymać informację od nauczyciela, bądź też samemu zauważyć, że Twoje dziecko:
– nie radzi sobie z nauką
– ma kłopoty z poprawnym pisaniem i/lub czytaniem
– ma problemy z prawidłową wymową.
Możesz wtedy zostać z dzieckiem skierowany do poradni psychologiczno – pedagogicznej.

Pamiętaj, iż:
W takiej sytuacji możecie wiele skorzystać, a wszystkie propozycje pomocy dziecku będą z tobą przedyskutowane i wprowadzone w życie jedynie za Twoją zgodą.
Warunkiem przyjęcia dziecka na badanie psychologiczne, pedagogiczne lub logopedyczne jest złożenie wniosku do poradni o przeprowadzenie badań
z jednoczesnym określeniem problemów z jakimi ono się boryka. Możesz to zrobić osobiście w naszym sekretariacie lub też telefonicznie.

 

 

Przed badaniem:
1. Dzieci potrzebują w różnych sytuacjach obecności osób silnych i pewnych swych decyzji, na których będą mogły się wesprzeć w trudnych dla siebie chwilach. Nie pokazuj dziecku swej bezsilności i bezradności.

2. Dziecko nie może mieć poczucia, że idzie za karę, gdyż słabo się uczyło i teraz oto „dostanie za swoje”. Nadmierny poziom lęku może wpłynąć niekorzystnie na wyniki badań. Nie strasz dziecka ani nie obarczaj go poczuciem winy z powodu konieczności wizyty w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

3. Dawaj nadzieję. Pokazuj korzyści wypływające z wizyty w poradni, np. uzyskanie informacji na temat tego jak szybko i skutecznie uczyć się, jak rozwijać swe uśpione zdolności, jak poprawnie mówić. Nie czyń jednak pochopnych i nierealnych obietnic, np. że odtąd dziecko z ocenami niedostatecznymi stanie się uczniem celującym.

4. Postaraj się przygotować dziecko do wizyty w poradni w ten sposób, aby jak najmniejszy był stopień jego niewiedzy na temat przebiegu badań. Wytłumacz, że odwiedzi kolejno dwie osoby: psychologa i pedagoga lub, że pójdzie do logopedy. Są to osoby, które będą chciały poznać dziecko i jego problemy. Spędzi tam pewien czas bawiąc się, rysując lub rozwiązując ciekawe zadania. Poradnia to jednak nie szkoła. Tu nikt nie stawia ocen!! Logopeda zaś będzie starał się pomagać dziecku w poprawianiu jego wymowy również poprzez zabawę. Stąd też w poradni znajdują się różnego rodzaju zabawki, gry planszowe, kolorowani, kredki, farby i inne potrzebne do tego rzeczy.

5. O wizycie w poradni powiadom dziecko na jakiś czas przed terminem. Nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę. W dzień wizyty zadbaj by było wypoczęte i najedzone, co pozwoli na pełne zaangażowanie się w badanie.

6. Zrozum, że dziecko może zareagować niezadowoleniem na wieść o wizycie w poradni. Porozmawiaj z nim o tym szczerze. Wysłuchaj jego wątpliwości i obaw. Pamiętaj, że dla dzieci ich odczucia są bardzo realne. Im młodsze dzieci tym przeżywają one silniejszy lęk przed nieznanym i przerażenie obecnością obcych ludzi.

7. Rozwiej wątpliwości dziecka. To, że idzie do poradni wcale nie oznacza, że niczego nie potrafi. Zaznacz, że jest to miejsce, do którego przychodzi codziennie wiele dzieci z różnymi sprawami. Każdemu pracownikowi zależy zaś na tym, aby naprawdę pomóc oraz pokazać, że nauka może dawać zadowolenie.

8. Dziecko może bać się konsekwencji wizyty w poradni. Upewnij je zatem, że żadne decyzje po badaniach odnośnie jego szkoły i nauki nie będą podejmowane bez twojej wiedzy i zgody. Pamiętaj, że wyniki diagnozy są oceną stanu dziecka w trakcie badania. Warto poprosić nauczyciela prowadzącego o przygotowanie opinii na temat codziennego funkcjonowania dziecka w szkole.

8. Wyniki diagnozy pozwolą nauczycielowi dostosować metody i formy wykorzystywane w toku edukacji do indywidualnych potrzeb Państwa dziecka. Przekazane dokumenty wychowawcy są zawsze poufne !


 

JEŚLI PAŃSTWA DZIECKO POTRZEBUJE POMOCY SKORZYSTAJCIE Z USŁUG WYKWALIFIKOWANYCH SPECJALISTÓW

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Sienkiewicza 26
63-600 Kępno
tel./fax : (062) 7824811
NIP : 619-18-51-455 Regon : 000693747
e-mail : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Sekretariat Poradni jest czynny

od poniedziałku do czwartku w godz.8.00-18.30, w piątki od 8:00 do 16:00. W OKRESIE WAKACYJNYM PORADNIA CZYNNA OD 8.00-15.00

 

Procedury wydawania opinii

1. Termin diagnozy ustala się po dostarczeniu do sekretariatu Poradni wypełnionego przez rodziców lub opiekunów prawnych zgłoszenia (druk do pobrania). Wskazane jest dostarczenie dodatkowych dokumentów pomocnych w diagnozie, np. opinii ze szkoły/przedszkola/placówki, zeszytów szkolnych, prac z języka polskiego, dokumentacji wcześniejszych badań psychologicznych i pedagogicznych przeprowadzonych w innych poradniach lub gabinetach, dokumentacji lekarskiej (w przypadku dzieci chorych).

2. Badanie psychologiczne i pedagogiczne odbywa się w wyznaczonym wcześniej terminie, o którym powiadamiamy telefonicznie lub przez szkołę, do której uczęszcza uczeń (zgodnie z wskazaniem na zgłoszeniu). Na badania uczeń zgłasza się z rodzicem.

3. W przypadku niemożliwości przybycia dziecka na badania należy jak najszybciej zgłosić w sekretariacie poradni rezygnację z badań w danym terminie (tel. 0627824811)

4. W przypadku zgłoszenia na diagnozę zaburzeń dyslektycznych uczeń powinien dostarczyć w dniu badania zeszyty przedmiotowe i dowody pracy nad problemem oraz opinię szkoły dotyczącą jego trudności w czytaniu lub/i pisaniu (druk do pobrania).

5. Wizyta w Poradni trwa około 3-4 godziny.

6. Po badaniu psycholog i pedagog omawiają z rodzicem wyniki badań i udzielają porady dotyczącej pracy z dzieckiem.

7. Pisemną opinię wydaje się na wniosek rodziców.

 

 

 
Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting