Nasze wrażenia po wycieczce w Góry Świętokrzyskie PDF Drukuj Email

7 maja 2018 r. klasy IV – VI wraz z wychowawczyniami: p. Ksenią, p. Agnieszką i p. Lidką pojechały na trzydniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.

***

****

W poniedziałek najpierw pojechaliśmy do Zagnańska zobaczyć najstarszy w Polsce dąb, który się nazywa Bartek. Później zwiedzaliśmy Zamek Królewski w Chęcinach, wspięliśmy się nawet na jedną z jego wież. Byliśmy też w Skansenie Wsi Kieleckiej w Tokarni.

Drugiego dnia poszliśmy ścieżką edukacyjną przez Puszczę Jodłową na Święty Krzyż, gdzie znajduje się klasztor i kościół, a w nim relikwiarz z cząstką Krzyża Jezusowego – mogliśmy tę relikwię uczcić przez pocałowanie. Potem zeszliśmy na dół i po drodze oglądaliśmy słynne gołoborze, a następnie znów się wspinaliśmy – na Łysicę. Przy zejściu zachwycaliśmy się wodą ze źródełka św. Franciszka.

Trzeciego dnia odwiedziliśmy Kielce z Kadzielnię i Starówkę oraz jaskinię Raj – była przepiękna!

Ta wycieczka była bardzo udana.

Ania Żurawka kl. V

Na trzydniowej wycieczce podobało mi się: trawa w skansenie, lody na rynku w Kielcach niczym u Marczaka na rynku w Kępnie, ośrodek Caritasu, w którym spaliśmy i który miał boisko do piłki nożnej, jaskinia Raj, skały po których schodziliśmy, atmosfera w autobusie.

Nie podobało mi się, że wchodząc na górę szliśmy do góry i w dół.

Miłosz Pawlak kl. V

Wycieczka mi się spodobała, ponieważ fajnie było się wspinać, a przy tym dobrze bawić. Panowała świetna atmosfera. Wszyscy się zgraliśmy, dogadywaliśmy się, każdy z każdym choć raz rozmawiał.

Najlepiej było przy źródełku – w takich momentach razem się śmialiśmy. Ogółem wszystko robiliśmy razem. Przemiła okazała się pani pilot Ewelina i pani Ola – przewodniczka. Nasze nauczycielki były wobec nas wyrozumiałe ;-)

Mieszkaliśmy w wygodnych domkach – chłopcy w jednym, a dziewczyny naprzeciwko w drugim. Na terenie ośrodka, gdzie nocowaliśmy, rosło dużo drzew, było też boisko do piłki nożnej i piłkarzyki itp. atrakcje, z których chętnie korzystaliśmy. Mieliśmy tam też stołówkę, gdzie podawano pyszne śniadania i obiadokolacje. Nikomu się nie nudziło przez te trzy dni, były one pełne wrażeń, pięknych widoków i niezapomnianych przeżyć.

Amelia Dwornik kl. VI

Według mnie wycieczka była udana. Zwiedziliśmy ciekawe miejsca, pani przewodnik ciekawie opowiadała. Lubię chodzić po górach. Widzieliśmy np. dąb Bartek, Kielce, Kadzielnię, wchodziliśmy na Łysicę i Święty Krzyż. Spaliśmy w domkach. Śniadania i obiady smakowały. Najbardziej podobał mi się zamek w Chęcinach. Wszyscy szczęśliwie wrócili do domu.

Jakub Musiała kl. VI

Bardzo się cieszę, że wszyscy są zadowoleni i pełni wrażeń po wycieczce. Pogoda dopisała, bo jak mówi pan Tomek – „dla grzecznych dzieci słoneczko świeci”. Dziękuję wszystkim uczniom za właściwe zachowanie, kulturalne zwiedzanie i wspólne zabawy. Dzięki, że mogłyśmy – panie opiekunki – w miarę spokojnie przespać noce, zwłaszcza drugąJ Myślę, że przekonaliście się sami, jak wspaniale można spędzić czas bez komórek, a z koleżankami i kolegami.

To co, gdzie planujemy następny wyjazd? J

p. Lidka

***

****

Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting