Klasa szóata na tle Polski Drukuj

Jak wypadli uczniowie klasy szóstej w sprawdzianie na tle innych uczniów w Polsce? Z języka polskiego i matematyki - całkiem przyzwoicie,  kilka  procent powyżej średniej. Niestety, z języka angielskiego kilka procent poniżej średniej krajowej. Co poszło dobrze? Czytanie ze zrozumieniem, analiza wiersza, myślenie matematyczne, rozumienie wypowiedzi w języku angielskim.

Nad czym trzeba pracować? Nad pisaniem wypracowań na języku polskim oraz języku angielskim, na starannym i bezbłędnym wykonywaniu obliczeń na matematyce, czyli nad tzw sprawnością rachunkową, znajomością słownictwa w języku angielskim.

Poniżej wyniki statystyczne.

 

 

Wskaźnik łatwości w szkole

Szkoła

Woj. wielkopolskie

Polska

Całość j. polski i matematyka

Umiarkowanie trudny

52%`

46%

47%

Odbiór wypowiedzi i zawartych w nich informacji (1,2,4,5,6,7)

Łatwy

76%

71%

72%

Analiza i interpretacja tekstów kultury (3,10,11,12,13)

Łatwy

71%

58%

58%

Tworzenie wypowiedzi (8,9,14)

Trudny

41%

50%

51%

Sprawność rachunkowa (15,19)

Trudny

27%

38%

39%

Wykorzystanie i tworzenie informacji (16,17,18, 20, 21, 23)

Trudny

46%

46%

46%

Modelowanie matematyczne (22, 24, 25)

Umiarkowanie Trudny

58%

37%

37%

Rozumowanie i tworzenie strategii matematyka (26,27)

Trudny

34%

16%

16%

Całość język angielski

Trudny

45%`

50%

50%

Rozumienie wypowiedzi (1, 2, 3, 4, 9,10, 11)

Trudny

48%

49%

50%

Znajomość środków językowych (7,8)

Trudny

38%

46%

46%

Redagowanie wypowiedzi (5,6)

Trudny

41%

53%

53%