Jak wypadli uczniowie klasy szóstej w sprawdzianie na tle innych uczniów w Polsce? Z języka polskiego i matematyki - całkiem przyzwoicie, kilka procent powyżej średniej. Niestety, z języka angielskiego kilka procent poniżej średniej krajowej. Co poszło dobrze? Czytanie ze zrozumieniem, analiza wiersza, myślenie matematyczne, rozumienie wypowiedzi w języku angielskim.
Nad czym trzeba pracować? Nad pisaniem wypracowań na języku polskim oraz języku angielskim, na starannym i bezbłędnym wykonywaniu obliczeń na matematyce, czyli nad tzw sprawnością rachunkową, znajomością słownictwa w języku angielskim.
Poniżej wyniki statystyczne.
|
Wskaźnik łatwości w szkole
|
Szkoła
|
Woj. wielkopolskie
|
Polska
|
Całość j. polski i matematyka
|
Umiarkowanie trudny
|
52%`
|
46%
|
47%
|
Odbiór wypowiedzi i zawartych w nich informacji (1,2,4,5,6,7)
|
Łatwy
|
76%
|
71%
|
72%
|
Analiza i interpretacja tekstów kultury (3,10,11,12,13)
|
Łatwy
|
71%
|
58%
|
58%
|
Tworzenie wypowiedzi (8,9,14)
|
Trudny
|
41%
|
50%
|
51%
|
Sprawność rachunkowa (15,19)
|
Trudny
|
27%
|
38%
|
39%
|
Wykorzystanie i tworzenie informacji (16,17,18, 20, 21, 23)
|
Trudny
|
46%
|
46%
|
46%
|
Modelowanie matematyczne (22, 24, 25)
|
Umiarkowanie Trudny
|
58%
|
37%
|
37%
|
Rozumowanie i tworzenie strategii matematyka (26,27)
|
Trudny
|
34%
|
16%
|
16%
|
Całość język angielski
|
Trudny
|
45%`
|
50%
|
50%
|
Rozumienie wypowiedzi (1, 2, 3, 4, 9,10, 11)
|
Trudny
|
48%
|
49%
|
50%
|
Znajomość środków językowych (7,8)
|
Trudny
|
38%
|
46%
|
46%
|
Redagowanie wypowiedzi (5,6)
|
Trudny
|
41%
|
53%
|
53%
|
|