Dzień liczby π Drukuj

14 marca 2019 r. pani Agnieszka Grabowska zorganizowała dzień liczby π w ramach obchodów Roku Matematyki. Najpierw klasa szósta w holu szkoły opowiadała wszystkim o tej liczbie; była prezentacja i żarty. Następnie uczniowide ozdabiali przypisane im cyfry. W tym samym czasie odbywał się konkurs dla tych, którzy chcieli zapamiętać najwięcej liczb po przecinku za liczbą 3. KONKURS WYGRAŁA AMELIA SADURA Z KL. 6, KTÓRA ZAPAMIĘTAŁA 102 CYFRY.

W sali sportowej wszyscy rozwinęli liczbę π w formie ślimaka. Następnego dnia wręczono nagrody dla uczniów.

 

 

 

****

****

****

****

****


****

 

Dnia 3.14 odbył się w naszej szkole Dzień liczby . Jest to nie przypadkowa data, gdyż pierwsze cyfry liczby to właśnie 3 czyli marzec i oczywiście 14 dzień miesiąca.

Na początku uczniowie klasy szóstej przygotowali dla nas przedstawienie dotyczące liczby . Mieliśmy okazje dowiedzieć się trochę o historii o słynnej liczbie. Nasz polska noblistka – Wisława Szymborska, napisała wiersz dotyczący liczby , którego fragment przedstawiła nam Martyna.

Następnie wróciliśmy do klas i pod czujnym okiem nauczycieli ozdabialiśmy przypisaną nam cyfrę rozwinięcia liczby. W tym samym czasie został przeprowadzony konkurs „Kto najwięcej zapamięta cyfr rozwinięcia liczby pod czujnym okiem komisji (p. Agnieszka, Miłosz Pawlak, Agnieszka Zemska) Uczestnicy mieli za zadanie wymienić kolejne liczby rozwinięcia liczby podczas konkursu emocje towarzyszyły nie tylko uczestnikom ale i członkom komisji. Zwyciężczynią została uczennica klasy VI Amelia Sadura która zapamiętała i poprawnie wypowiedziała 102 cyfry rozwinięcia liczby. Ustanowiła jednocześnie rekord szkoły, który mam nadzieję zostanie „pobity” w następnych latach. Drugie miejsce zajęła Martyna Chojeńska recytując komisji 99 cyfry, (tak niewielka różnica), trzecie miejsce również należy do uczennicy klasy VI Karoliny Łuźniak z wynikiem 72 cyfry. I tak zakończyliśmy pierwszą część.

Druga część przeniosła nas na hale sportową. Uczniowie klasy szóstej pomogli ustawić się kolegom i koleżankom tworząc rozwinięcie liczby . Teraz każdy uczeń mógł pokazać jak ozdobił swoją cyfrę. Do akcji dołączyli również p. Dyrektor i nauczyciele. Ostatnia część obchodów liczby pi w naszej szkole została podzielona na dwie grupy. Klasy młodsze rozwiązywały rebusy i zagadki związane z liczbą pi.

Starsi koledzy mieli okazje doświadczyć jak obliczamy liczbę pi oraz obejrzeli krótki film dotyczący jak wykorzystywana była dawniej liczba w architekturze i nie tylko.