Zasady zachowania uczniów podczas lekcji online Drukuj

Poniżej oraz w załączniku 13 zasad, które obowiązują uczniów podczas lekcji online. Stopień realizacji tych zasad przez uczniów będzie miał wpływa na ocenę z zachowania.

Celem ich wprowadzenie jest to, aby nauczanie zdalne było bardziej skuteczne i efektywne.

 

 

ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW W CZASIE LEKCJI ONLINE

1. Punktualnie zaczynamy lekcję. Rozpoczyna ją nauczyciel. Potwierdzamy swoją obecność.

2. Zawsze, gdy prosi o to nauczyciel, mamy włączone kamerki. Wyłączamy kamerki też tylko na polecenie nauczyciela, np. ze względu na pogarszanie się jakości połączenia. Obowiązkowo kamerki mamy włączone na testach online.

3. Mikrofony włączamy, gdy chcemy coś powiedzieć lub na polecenie nauczyciela; w innych sytuacjach mamy je wyłączone. Zabronione jest wyciszanie lub wyłączanie mikrofonów innych osób. Ma prawo zrobić to tylko nauczyciel.

4. Jesteśmy cały czas aktywnie obecni przy komputerze podczas lekcji, nie odchodzimy od komputera: słuchamy, patrzymy i odpowiadamy na pytania lub polecenia nauczyciela, a o bezwzględnie koniecznym odejściu informujemy na czacie.

5. Brak kontaktu nauczyciela z uczniem podczas lekcji (np. nieodezwanie się ucznia wywołanego do odpowiedzi, przerwanie udziału w lekcji po kliku minutach) będzie traktowane jako opuszczenie lekcji z zaznaczaniem nieobecności w dzienniku i koniecznością jej usprawiedliwienia u wychowawcy.

6. Mówimy pojedynczo. Mówi uczeń, któremu nauczyciel udzielił głosu, z którym prowadzi rozmowę.

7. Na tablicy pisze wyznaczony uczeń (uczniowie).

8. Nie wysyłamy na czacie gifów, prywatnych wiadomości, nie wyrzucamy nikogo z grupy.

9. Nie przeszkadzamy w prowadzeniu lekcji głosem: dowcipy, wypowiedzi nie na temat, przerywanie komuś, jedzenie, gwizdanie, śpiewanie, szeleszczenie, dzwonienie itp.

10. Staramy się, aby nikt z domowników nie przeszkadzał w pracy podczas lekcji.

11. Odsyłamy zadania w sposób ustalony przez nauczyciela.

12. Pracujemy samodzielnie, efektem Twojej pracy nie jest ocena, ale zyskana wiedza. Nie akceptowane jest ściąganie i wzajemne podpowiadanie.

13. Nie nagrywamy lekcji. Jest to absolutnie niedozwolone!

Konsekwencje:

1. Bieżąca informowanie wychowawcy i rodziców o nieprzestrzeganiu powyższych zasad przez nauczycieli prowadzących lekcje.

2. Punkty z zachowania. Na koniec półrocza wychowawca na podstawie własnej pracy z uczniami oraz informacji od innych nauczycieli przyznaje poszczególnym uczniom punkty z zachowania od -20 do +20 za zachowanie podczas lekcji online.

 

Załączniki:
Pobierz (Zasady_zachowania_uczniow_online.docx)Zasady_zachowania_uczniow_online.docx[ ]14 Kb