Zasady oceniania podczas naucznia zdalnego Drukuj

W okresie nauczania zdalnego obowiązują zmienione zasady oceniana uczniów.

Przy ocenianiu z zachowania ważne jest, aby uczniowie przestrzegali 13 zasad zachowania podczas lekcji online.

Przy ocenianiu z poszczególnych przedmiotów zmienione są kategorie i wagi.

 

 

ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW W CZASIE LEKCJI ONLINE

1. Punktualnie zaczynamy lekcję. Rozpoczyna ją nauczyciel. Potwierdzamy swoją obecność.

2. Zawsze, gdy prosi o to nauczyciel, mamy włączone kamerki. Wyłączamy kamerki też tylko na polecenie nauczyciela, np. ze względu na pogarszanie się jakości połączenia. Obowiązkowo kamerki mamy włączone na testach online.

3. Mikrofony włączamy, gdy chcemy coś powiedzieć lub na polecenie nauczyciela; w innych sytuacjach mamy je wyłączone. Zabronione jest wyciszanie lub wyłączanie mikrofonów innych osób. Ma prawo zrobić to tylko nauczyciel.

4. Jesteśmy cały czas aktywnie obecni przy komputerze podczas lekcji, nie odchodzimy od komputera: słuchamy, patrzymy i odpowiadamy na pytania lub polecenia nauczyciela, a o bezwzględnie koniecznym odejściu informujemy na czacie.

5. Brak kontaktu nauczyciela z uczniem podczas lekcji (np. nieodezwanie się ucznia wywołanego do odpowiedzi, przerwanie udziału w lekcji po kliku minutach) będzie traktowane jako opuszczenie lekcji z zaznaczaniem nieobecności w dzienniku i koniecznością jej usprawiedliwienia u wychowawcy.

6. Mówimy pojedynczo. Mówi uczeń, któremu nauczyciel udzielił głosu, z którym prowadzi rozmowę.

7. Na tablicy pisze wyznaczony uczeń (uczniowie).

8. Nie wysyłamy na czacie gifów, prywatnych wiadomości, nie wyrzucamy nikogo z grupy.

9. Nie przeszkadzamy w prowadzeniu lekcji głosem: dowcipy, wypowiedzi nie na temat, przerywanie komuś, jedzenie, gwizdanie, śpiewanie, szeleszczenie, dzwonienie itp.

10. Staramy się, aby nikt z domowników nie przeszkadzał w pracy podczas lekcji.

11. Odsyłamy zadania w sposób ustalony przez nauczyciela.

12. Pracujemy samodzielnie, efektem Twojej pracy nie jest ocena, ale zyskana wiedza. Nie akceptowane jest ściąganie i wzajemne podpowiadanie.

13. Nie nagrywamy lekcji. Jest to absolutnie niedozwolone!

 

Konsekwencje:

1. Bieżąca informowanie przez nauczycieli wychowawcy i rodziców o nieprzestrzeganiu powyższych zasad przez uczniów.

2. 10 nauczycieli uczących w danej klasie przydziela uczniowi punkty od +1 do +5 za postawę na lekcjach online; punktów tych nie wystawia wychowawca, który ma do dyspozycji do + 30 punktów w kategorii wyróżnienia nadzwyczajne, więc już tam ocenia postawę ucznia.

**********************************************************************************************************************

 

Ocenianie w klasach 4-8 w okresie zdalnego nauczania

Kategoria

Waga

Przykłady

Zadanie domowe

1

Odesłana przez ucznia zadana praca pisemna.

■ Odesłanie filmiku.

Aktywność

1

Praca (współpraca) podczas lekcji online, na udostępnionej tablicy, aktywne włączanie się do dyskusji, częste „zgłaszanie się” do odpowiedzi.

Odpowiedź ustna

2

Podczas lekcji online na konkretne pytania.

Prezentacja indywidualna

1

Przygotowanie prezentacji na określony temat.

Opracowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych

1

Odesłanie zdjęcia pomocy.

Inne

1

Test online z lektury

Test z matematyki wykonany w określonym czasie.

Inne testy online.

Wytwory pracy własnej ucznia na lekcji

3

Odesłanie zdjęcia (filmiku) wytworu pracy ucznia (głównie plastyka, technika, informatyka).

***********************************************************************************************************************

OCENIANIE Z ZACHOWANIA W CZASIE NAUCZANIA ZDALNEGO

10 nauczycieli uczących w danej klasie przydziela uczniowi punkty od +1 do +5 za postawę na lekcjach online; punktów tych nie wystawia wychowawca, który ma do dyspozycji do + 30 punktów w kategorii wyróżnienia nadzwyczajne, więc już tam ocenia postawę ucznia.