Ustalenia z narady nauczycieli 5.05.2021 Drukuj

Poniżej ustalenia narady nauczycieli z dyrektorem w dniu 5 maja 2021.

1. Ustalono terminarz wystawiania ocen z zachowania oraz z poszczególnych przedmiotów na koniec roku szkolnego (p. załącznik "Terminy").

2. Postanowiono, że zostaną zachowane do końca roku szkolnego wagi ocen obowiązujące podczas nauczania zdalnego (p. załącznik "Ocenianie").

3. Ograniczone zostanie sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów z wyjątkiem przedmiotów egzaminacyjnych – język polski, język angielski, matematyka. Będą też sprawdziany diagnostyczne z tych przedmiotów bez wystawiana ocen.

4. Na przedmiotach nieegzaminacyjnych nauczyciele mają często wprowadzać formy pracy integrujące uczniów, zajęcia poza klasą, utrwalające przerobiony materiał np. praca w grupach, zabawy integracyjne, realizacja zespołowa projektów, wspólne prace itp. Na tych przedmiotach sprawdziany i kartkówki zostają ograniczone do absolutnego minimum.

5. Zostają utrzymane oceny za prowadzenie zeszytu. Jeśli ktoś go nie prowadził, to nie wina koronawirusa, lecz po prostu lenistwa ucznia.

6. Punkty z zachowania uczniów podczas nauczania zdalnego nauczyciele wystawią do 18 maja 2021. Dzień później powinny być widoczne w dzienniku elektronicznym. (p nizej).

7. Nie będzie szkolnego Dnia Dziecka. Można planować tylko imprezy klasowe.

----------------------------------

 

ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW W CZASIE LEKCJI ONLINE

za to uczniowie mogą uzyskać aż 80 pkt

1. Punktualnie zaczynamy lekcję. Rozpoczyna ją nauczyciel. Potwierdzamy swoją obecność.

2. Zawsze, gdy prosi o to nauczyciel, mamy włączone kamerki. Wyłączamy kamerki też tylko na polecenie nauczyciela, np. ze względu na pogarszanie się jakości połączenia. Obowiązkowo kamerki mamy włączone na testach online.

3. Mikrofony włączamy, gdy chcemy coś powiedzieć lub na polecenie nauczyciela; w innych sytuacjach mamy je wyłączone. Zabronione jest wyciszanie lub wyłączanie mikrofonów innych osób. Ma prawo zrobić to tylko nauczyciel.

4. Jesteśmy cały czas aktywnie obecni przy komputerze podczas lekcji, nie odchodzimy od komputera: słuchamy, patrzymy i odpowiadamy na pytania lub polecenia nauczyciela, a o bezwzględnie koniecznym odejściu informujemy na czacie.

5. Brak kontaktu nauczyciela z uczniem podczas lekcji (np. nieodezwanie się ucznia wywołanego do odpowiedzi, przerwanie udziału w lekcji po kliku minutach) będzie traktowane jako opuszczenie lekcji z zaznaczaniem nieobecności w dzienniku i koniecznością jej usprawiedliwienia u wychowawcy.

6. Mówimy pojedynczo. Mówi uczeń, któremu nauczyciel udzielił głosu, z którym prowadzi rozmowę.

7. Na tablicy pisze wyznaczony uczeń (uczniowie).

8. Nie wysyłamy na czacie gifów, prywatnych wiadomości, nie wyrzucamy nikogo z grupy.

9. Nie przeszkadzamy w prowadzeniu lekcji głosem: dowcipy, wypowiedzi nie na temat, przerywanie komuś, jedzenie, gwizdanie, śpiewanie, szeleszczenie, dzwonienie itp.

10. Staramy się, aby nikt z domowników nie przeszkadzał w pracy podczas lekcji.

11. Odsyłamy zadania w sposób ustalony przez nauczyciela.

12. Pracujemy samodzielnie, efektem Twojej pracy nie jest ocena, ale zyskana wiedza. Nie akceptowane jest ściąganie i wzajemne podpowiadanie.

13. Nie nagrywamy lekcji. Jest to absolutnie niedozwolone!

Konsekwencje:

1. Bieżąca informowanie przez nauczycieli wychowawcy i rodziców o nieprzestrzeganiu powyższych zasad przez uczniów..

2. 10 nauczycieli uczących w danej klasie przydziela uczniowi punkty od 0 do +5 za postawę na lekcjach online; punktów tych nie wystawia wychowawca, który ma do dyspozycji do + 30 punktów w kategorii wyróżnienia nadzwyczajne, więc już tam ocenia postawę ucznia.