Informacje dla rodziców wrzesień 2014 Drukuj

Poniżej podaję kilka ważnych informacji dla rodziców.

 

 

Informacje dla rodziców 10.09.2014

  1. Dane o liczbie dzieci: 24 w przedszkolu (3-4 latki) +17 w oddziale przedszkolnym+ 79 w szkole=120 dzieci
  2. Kalendarz roku szkolnego 2014-2015

 

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

1 września 2014 r.

Zimowa przerwa świąteczna

22 – 31 grudnia 2014 r.

Ferie zimowe

16 lutego – 1 marca 2015 r.

Wiosenna przerwa świąteczna

2-7 kwietnia 2015 r.

Sprawdzian klasy szóstej

1 kwietnia 2015 r.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

26 czerwca 2015 r.

Ferie letnie

27 czerwca - 31 sierpnia 2015 r.

 

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych:

 

Lp

Data

Dzień tygodnia

1

10.11.2014

Poniedziałek

2

2.01.2015

Piątek

3

5.01.2015

Poniedziałek

4

1.04.2015

Środa

5

1.06.2015

Poniedziałek

6

5.06.2014

Piątek

 

  1. Uczniowie mogą dostawać darmowy obiady Wnioski wydaje i przyjmuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie (pokój 107 tel. 62 78 104 14). 684 zł. netto na członka rodziny. Do wniosku należy dołączyć wymagane zaświadczenia. Można też zapisywać dzieci na obiady odpłatne. Osoby zainteresowane proszę o niezwłoczne zainteresowanie się sprawą.

  1. Do 12.09. 2014 wnioski o wyprawkę.  539 zł netto na osobę. Dotyczy kl. 2, 3, 6. Faktura za książki lub wydruk z kasy fiskalnej. Wypełniony wniosek oddajmy w szkole. Zaświadczenie o dochodach za sierpień 2014. Zaświadczenie o wysokości zasiłku rodzinnego, zaświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego lub nakaz płatniczy za 2014.

  1. Do 15.09. 2014 składamy wnioski w gminie o stypendium szkolne; dochód do 456 zł na członka rodziny netto – odbiór wniosków w sekretariacie szkoły. Wnioski oddajemy w Urzędzie Gminy.

  1. 26.09.2014. Istnieje możliwość otrzymania za darmo komputera przenośnego (laptopa) z oprogramowaniem oraz bezpłatny dostęp do Internetu. Odpowiednie formularze wydawane są w Urzędzie Gminy pok. 210. Dodatkowe informacje – telefon 62 781 04 33. Termin nieprzekraczalny oddania wniosków to 26.09.2014.Trzeba spełniać szczegółowe kryteria opisane w załączonej ulotce.

  1. Do 26.09.2014. Ubezpieczenie 44 zł płatne . Ubezpieczanie jest dobrowolne.

  1. Do 15.10.2014 płacimy u Iwony Dombek za herbatę - 10 zł za cały rok. Zwolnienie z opłaty tylko za zgodą dyrektora.

  1. Uczniowie klasy szóstej mają możliwość dostosowania sprawdzianu na zakończenie nauki do ich indywidualnych możliwości, np. poprzez wydłużony czas, inny sposób oceniania. Zainteresowanych rodziców proszę o zgłoszenie się w tej sprawie do dyrektora, najlepiej niezwłocznie.

  1. Zasady zwalniana uczniów z zajęć – uczniowie zwalniani są z lekcji na podstawie pisemnej prośby rodziców lub osobiście.
  2. Basen od połowy października: kl. 3 po lekcjach, kl. 4-5 w ramach lekcji wf-u.
  3. Składka na Radę Rodziców- wysokość ustali Zarząd Rady Rodziców.
  4. Mleko od października.
  5. Szkoła została zgłoszona do programu owoce w szkole.
  6. Proszę kontrolować głowy dzieci.
  7. Proszę o ostrożną jazdę samochodem na parkingu, szczególnie podczas wykonywania manewru cofania.
  8. Proszę poinformować dyrektora i wychowawcę klasy o stanie zdrowia dziecka (dzieci) w zakresie, który uznacie Państwo za istotny (uczulenia, dolegliwości zdrowotne itp.).
  9. Proszę wszystkich o oddanie oświadczeń dotyczących nauki religii.
  10. Od roku szkolnego 2015/2016 prawo do bezpłatnych podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego będą mieli uczniowie klas I, II i IV szkoły podstawowej oraz klasy I gimnazjum.
  11. Od roku szkolnego 2017/2018 prawo do bezpłatnych podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych będą mieli wszyscy uczniowie szkół podstawowych i gimnazjum.
  12. Proszę o zapisanie u wychowawców dzieci na naukę tańca i gry na puzonie.
  13. Zapraszam na stronę www.sp.donaborow.pl, gdzie znajdą państwo aktualne informacje z życia szkoły i przedszkola (od 15.09.2014).
  14. Najważniejsze cele szkoły na ten rok to:
    1. Wzbogacanie języka (słownictwa) uczniów oraz ćwiczenia umiejętności poprawnego i ciekawego formułowania wypowiedzi pisemnych i ustnych.

    1. Poprawa u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.

    1. Systematyczne kształtowanie u uczniów właściwych postaw wobec rówieśników i osób starszych

    1. Rozbudzenie aktywności uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych

    1. Rozszerzenie form współpracy z rodzicami w obszarze wychowania

    1. Poprawa stanu bezpieczeństwa w szkole

    1. Wzbogacenie wyposażenia szkoły.

  1. Telefony kontaktowe: 62 78 10 439 (sekretariat, dyrektor); 604 05 45 63 dyrektor.
  2. e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

DYREKTOR