Wycieczka do Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie PDF Drukuj Email

W piątek 9 czerwca 2017r. wybraliśmy się do Gołuchowa, gdzie jechaliśmy ok. 2 godz.

Po dotarciu na miejsce poszliśmy na festyn edukacyjny „Spotkanie z lasem”

Oglądaliśmy jak pszczoły robią miód, jak robi się naczynia z gliny, przedmioty ze skóry, mogliśmy czerpać papier, malować na drewnie, szkle i lnianych torbach, pleść wóz drabiniasty z wikliny oraz poznaliśmy narzędzie i maszyny, które używano w leśnictwie w dawnych czasach. Poznaliśmy zabawy plebejskie oraz oglądaliśmy występy dzieci z okolicznych szkół. O godz. 11 wchodziliśmy na zamek i przewodnik oprowadzając nas opowiadał o historii zamku. Kazał nam liczyć kominki, które znajdowały się w zamku. Księżna Izabela przywoziła je z podróży z Francji. Martyna i Amelia zrobiły sobie zdjęcia na schodach dziedzińca udawając księżniczki. Następnie poszliśmy do Muzeum Leśnictwa i oglądaliśmy leśne zwierzęta i rośliny, a najciekawsza była rodzina żubrów. W dwóch pomieszczeniach był zrobiony las latem i zimą. Można było także odsłuchiwać odgłosy zwierząt oraz obejrzeć wszystkie maszyny i narzędzia, którymi pracowano w lesie. Potem wróciliśmy na festyn i mogliśmy coś zjeść i odpocząć. Ostatnim punktem wycieczki było spacer parkiem krajobrazowym oraz zwiedzanie zagrody z żubrami i konikami polskimi. O godz. 17 wróciliśmy do domu zadowoleni i pełni wrażeń.

Marta Kądziela kl. 2

***

Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting