Wyprawa do stolicy PDF Drukuj Email

12 czerwca 2017 roku zaczęła się wycieczka 3-dniowa klas IV-VI. Zwarci i gotowi wyruszyliśmy w długą drogę. Podróż minęła nam w wesołej atmosferze. Po drodze spotkaliśmy naszych kolegów ze szkoły z Łęki Mroczeńskiej.

Po długiej jeździe autokarem dotarliśmy pod Stadion Narodowy. Weszliśmy na trybuny i podziwialiśmy koparki, jak ściągały murawę. Oprócz pracowników zachwyciła nas wielkość tego obiektu. Po przyjechaniu pod Pałac Kultury i Nauki wjechaliśmy windą na 30. piętro. Naszym oczom ukazała się panorama warszawska. Do góry znajdowały się sklepy z pamiątkami. Po zjechaniu windą na dół udaliśmy się do metra. Było to interesujące przeżycie, gdyż nie jechaliśmy nigdy tak szybkim pociągiem. Po całym dniu chodzenia pojechaliśmy zakwaterować się do hotelu.

Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się z panią przewodnik na Stare Miasto. Widzieliśmy Syrenkę Warszawską, Kolumnę Zygmunta i restauracje słynnej Magdy Gessler. Przejechaliśmy do Centrum Kopernik, gdzie uczestniczyliśmy w ciekawych doświadczeniach. Po skończonych przyjemnościach przeszliśmy do Biblioteki Uniwersyteckiej. W czasie wolnym zwiedzaliśmy ją od środka, a potem weszliśmy na jej dach, by podziwiać piękno ogrodów i strumieni. Widoki te idealnie nadawały się na miejsce do nauki. Większości uczniów podobała się ta zieleń. Później z przewodniczką przemieściliśmy się do Wilanowa. Tam podziwialiśmy piękno pałacu i ogrodu Marysieńki i Jana III Sobieskiego. W odróżnieniu od reszty Warszawy jest to ciche miejsce. I tym zakończyliśmy drugi dzień.

Następnego dnia z samego rana wyruszyliśmy do sejmu. Mieliśmy możliwość zwiedzenia sali posiedzeń Sejmu, makietę obiektów parlamentarnych. Pani przewodnik przedstawiła nam rozplanowanie Sejmu. Opowiadała o jego powstaniu i dlaczego jest taki ważny. Następnie pojechaliśmy do Łazienek Królewskich, miejsca dawnego relaksu i odpoczynku głównie króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Zobaczyliśmy potężny pomnik Fryderyka Chopina, o którym pani przewodnik opowiadała nam legendy. Widoki były nieziemskie, malownicze. Pawie, kaczki i wiewiórki chętnie podchodziły do zwiedzających. Budowle znajdowały się na wyspach na wodzie. Potem udaliśmy się do Złotych Tarasów, to nazwa galerii handlowej. W czasie wolnym wszyscy uczniowie mogli zwiedzać i kupować różne rzeczy.

Uczniom szczególnie podobało się Centrum Nauki Kopernik, Wilanów i Złote Tarasy. Tym, co nie zwiedzili jeszcze Warszawy, polecamy do niej się udać.

Natalia S., Natalia G., Nikola z kl. VI

Stadion Narodowy

*****

Fontanna w Ogrodzie Saskim.

Grób Nieznanego Żołnierza.

Pałac Prezydencki i pomnik księcia Józefa Poniatowskiego

Stare Miasto - Pomnik Małego Powstańca

Rynek Starego Miasta.

Pałac w Wilanowie.

Ogrody Pałacu w Wilanowie.

***

W Sejmie Rzeczypospolitej.

W Sejmie.

Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting