W dniach 10 maja i 17 maja 201 6 r. uczniowie klasy trzeciej i piątej pisali testy przygotowane przez Instytut Badań Edukacyjnych.
Dzięki udziałowi w badaniach nauczyciele będą mogli sprawdzić, w jakim stopniu ich uczniowie, po zakończeniu I etapu edukacyjnego lub na rok przed ukończeniem szkoły podstawowej, spełniają wymagania podstawy programowej. Na tej podstawie nauczyciele będą mogli lepiej pokierować pracą uczniów w klasie IV oraz VI.
Celem badania nie jest sprawdzenie, czy uczniowie osiągnęli poziom wiedzy i umiejętności wymagany w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego. To na co dzień sprawdzają nauczyciele. Celem badania jest natomiast dostarczenie informacji nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielom przedmiotowym klas IV-VI o tym, jak dzieci myślą, jak radzą sobie w znanych, ale i w nowych sytuacjach. Zadania są celowo tak zaplanowane, żeby wykraczały poza to, co dzieci ćwiczyły na lekcjach, ale jednocześnie tak, by uczniowie mogli poradzić sobie z problemem „na piechotę”. Samo badanie nie jest oczywiście oderwane od obowiązującej podstawy programowej.
***
***
|