Tydzień 13-19 czerwca 2016 |
WTOREK - nauczyciele powinni wystawić przewidywane oceny z zachowania i z nauki na koniec roku; każdy uczeń i jego rodzice powinni wiedzieć o przewidywanych ocenach. Oceny można poprawiać do piątku. W szczególnych przypadkach oceny są poprawiane wg zapisów w statucie szkoły, o czym niżej zapisano.ŚRODA - 11.00-14.00 klasa 5 i 6 jedzie na wycieczkę rowerową do Słupi pod opieką pani Danuty Wysoty i pani Lidki Wojciechowskiej.18.30 - Zebranie Rady RodzicówCZWARTEK 17.00 - ognisko pożegnalne klasy piątej i szóstej.PIĄTEK - wycieczka klasy 5 i 6 do Wrocławia; organizuje pani Ewelina Roszyk.SOBOTA - 9.00-12.30 Gminne zawody sportowo-rekreacyjne, tzw olimpiada świetlic.Oddajemy książki do biblioteki szkolnej!Rodziców proszę o uregulowanie wpłat na Radę Rodziców.Nauczycielom przypominam o oddaniu do piątku wniosków o Stypendium i Nagrodę Gminy dla uczniów.Rok szkolny kończymy w piątek 24 czerwca 2016 r. W TYM DNIU NIE MA ŚWIETLICY. Uczniów odbieramy po uroczystości zakończenia, czuli około 11.00. Przedszkole pracuje normalnie.
Warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych § 54
1. Przewidywaną ocenę końcoworoczną inną niż niedostateczną uczeń może poprawić przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.2. Uczeń, rodzice lub wychowawca klasy składają wówczas podanie do dyrektora szkoły, który w uzasadnionych przypadkach podejmuje decyzję o przeprowadzeniu egzaminu komisyjnego. Komisję tworzą nauczyciel, który wystawił kwestionowaną ocenę oraz wychowawca ucznia. Pytania oraz kryteria oceniania przygotowuje nauczyciel zajęć, z których przeprowadza się egzamin. Wymagają one akceptacji dyrektora szkoły. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. W czasie egzaminu mogą być obecni rodzice ucznia oraz dyrektor szkoły. W przypadku uzyskania oceny niższej uczeń pozostaje przy ocenie wyższej.3. Uczeń ma prawo do poprawy oceny w szczególności, kiedy:1) uzyskał niewiele ocen cząstkowych, a nie opuszczał lekcji z przyczyn nieusprawiedliwionych i nie unikał sprawdzianów,2) systematycznie przygotowywał się do lekcji,3) otrzymał oceny cząstkowe tylko za wypowiedzi pisemne lub tylko za wypowiedzi ustne.Warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznej oceny z zachowania§ 641. Rodzice lub uczeń mogą się odwołać od przewidywanej przez wychowawcę klasy oceny. Mają wtedy obowiązek w ciągu dwóch dni od ujawnienia oceny zgłosić taką2. Ostateczną decyzję po analizie z dyrektorem podejmuje wychowawca klasy.3. Zasady odwołania się od ustalonej oceny z zachowania niezgodnie z prawem regulują przepisy rozporządzenia o ocenianiu
Kryteria oceny z zachowania
§ 63 Ustala się następujące szczegółowe kryteria ocen zachowania: 1.Udział w zajęciach edukacyjnych, przygotowywanie się do nich oraz właściwe zachowanie w ich trakcie. Uczeń:1) systematycznie i punktualnie uczęszcza na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne przez siebie wybrane, a opuszcza je jedynie z ważnych powodów; aktywnie w nich uczestniczy; wykorzystuje w pełni czas przeznaczony na naukę, systematycznie przygotowuje się do zajęć szkolnych. 2) rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia oraz poszerza swoją wiedzę na zajęciach pozalekcyjnych 3) sumiennie na miarę swoich możliwości pracuje na zajęciach 4) systematycznie odrabia zadania domowe oraz przygotowuje się do lekcji i sprawdzianów 5) przynosi wymagane na zajęciach materiały i odpowiedni strój sportowy 6) na bieżąco usprawiedliwia nieobecności i spóźnienia: : a) przynosi pisemne usprawiedliwienia nieobecności do najbliższej lekcji wychowawczej, b) uzupełnia braki wynikające z nieobecności, c) w uzasadnionych przypadkach opuszcza zajęcia po ustnym usprawiedliwieniu przez rodziców nieobecności, d) na bieżąco dostarcza wskazania lekarzy lub prośby rodziców dotyczące zwolnień z niektórych zajęć,
2. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej. Uczeń:
1) nie przezywa, nie dokucza, nie obraża, nie znęca się psychicznie i fizycznie nad innymi, 2) nie wyprasza, nie grozi, nie wymusza i nie szantażuje innych, 3) mówi prawdę, nie oszukuje i nie ściąga, 4) nie nakłania innych do niewłaściwych zachowań, 5) przeciwstawia się niewłaściwym zachowaniom kolegów, 6) pracuje na rzecz klasy i szkoły, 7) dba o porządek w klasie, szkole i terenie szkolnym, 8) właściwie pełni obowiązki dyżurnego, 9) szanuje mienie własne, innych ludzi oraz wspólne; nie kradnie, 10) samodzielnie naprawia wyrządzone szkody, a jeśli to niemożliwe jego rodzice pokrywają ich koszty, 11) w wyznaczonym miejscu zostawia okrycia wierzchnie i buty, a torbę szkolną zostawia przed lub w sali, w której będą odbywać się zajęcia, 12) po dzwonku ustawia się pod klasą w spokoju i czeka na nauczyciela, 13) wchodzi i przebywa w sali lekcyjnej pod opieką nauczyciela lub za jego zgodą, 14) dba o schludny wygląd oraz noszenia w szkole czystego jednolitego stroju szkolnego: bluzy i koszulki typu t-shirt koloru zielonego z logo szkoły: a) jest czysty, b) nie farbuje włosów, nie maluje paznokci, nie stosuje makijażu (z wyjątkiem dyskotek szkolnych), c) ubiera się stosownie do wydarzeń, w których uczestniczy: - w szkole ma obowiązek nosić ustalony strój szkolny, - na dyskoteki i inne imprezy ubiera się nie wyzywająco, - na ważne uroczystości szkolne przychodzi w stroju galowym: biała bluzka (koszula), czarna lub granatowa spódniczka (spodnie), - w szkole zakłada obuwie zmienne 15) przekazuje informacje o lekcjach uczniom nieobecnym, 16) nie przynosi do szkoły telefonów komórkowych, urządzeń elektronicznych, na przykład MP3, MP4, dyktafon, aparat fotograficzny; wyjątkowo może zabrać ten sprzęt na wycieczkę, ale sam za niego ponosi odpowiedzialność.
3. Dbałość o honor i tradycje szkoły. Uczeń na miarę swoich możliwości: 1) angażuje się w życie szkoły, uroczystości, imprezy, apele, prace porządkowe i na rzecz środowiska, 2) reprezentuje szkołę uczestnicząc w zawodach, konkursach, turniejach, festiwalach itp., 3) zachowuje się stosownie do wydarzeń, w których uczestniczy, 4) aktywnie działa w organizacjach szkolnych, 5) redaguje gazetkę szkolną, 6) zna hymn szkoły. 4. Dbałość o piękno mowy ojczystej. Uczeń:1) stara się mówić poprawnie po polsku, 2) nie przeklina i nie używa brzydkich słów.
5. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób. Uczeń: 1) bezpiecznie pieszo lub rowerem przebywa drogę do szkoły i powrotną, 2) rowerem jeździ tylko jeśli posiada uprawnienia. W drodze do szkoły dojeżdża rowerem do bramy i zostawia go w wyznaczonym miejscu. W drodze powrotnej doprowadza rower do szosy. Nie jeździ rowerem po terenie szkolnym, 3) nie prowokuje bójek i nie bierze w nich udziału. Nie narusza nietykalności osób również w inny sposób. Nie naraża siebie i innych na wypadki, 4) nie biega po szkole, 5) przebywa w ubikacji tylko w celu załatwienia potrzeb, do których są one przeznaczone, 6) w godzinach trwania swoich zajęć szkolnych przebywa wyłącznie na terenie szkolnym, 7) podporządkowuje się zaleceniom dyżurujących nauczycieli i uczniów, 8) spędza przerwy na boisku, jeśli wisi zielona kartka lub żółta, ale wtedy musi się odpowiednio ubrać Nie wychodzi na boisko, jeśli jest czerwona kartka i na pierwszej przerwie, 9) ubiera się odpowiednio do panującej w szkole temperatury i pogody 10) informuje na bieżąco nauczycieli o złym stanie własnego zdrowia lub samopoczucia oraz zgłasza zauważone zagrożenia, 11) na przerwie śniadaniowej w klasie pije herbatę i spożywa cały posiłek, 12) nie pali tytoniu, nie pije alkoholu, nie używa narkotyków i nie namawia do tego, innych, 13) przestrzega ustaleń nauczycieli określonych na czas organizowanych imprez, wyjść poza szkołę, wyjazdów i wycieczek.
6. Godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią, okazywanie szacunku innym osobom Uczeń: 1) nie przeszkadza w prowadzeniu zajęć, 2) rzetelnie wykonuje polecenia nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz wywiązuje się z powierzonych zadań, 3) rozmawia oraz wita się i żegna w odpowiedni sposób z nauczycielami, pracownikami szkoły i innym dorosłym oraz dziećmi, 4) używa zwrotów grzecznościowych w kontaktach z innymi, 5) nie pokazuje złych znaków, gestów, 6) pomaga potrzebującym, 7) ustępuje pierwszeństwa uprawnionym, 8) jeśli wychodzi ze szkoły wcześniej niż inni informuje o tym nauczyciela, z którym ma lub ma mieć zajęcia, 9) szanuje poglądy i przekonania innych ludzi, 10) potrafi współdziałać w grupie, 11) pozytywnie reaguje na zwracane uwagi.
7. Uczeń ma obniżoną ocenę do nagannej, jeśli popełni jeden z następujących czynów: udowodnione przestępstwo lub wykroczenie, w tym poważną kradzież, picie alkoholu, posiadanie narkotyków, zażywanie narkotyków, stworzenie zagrożenia dla siebie lub innych członków społeczności szkolnej, nieusprawiedliwiona absencja wyższa niż 30 % w semestrze. 8. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
|