Tydzień 13-19 czerwca 2016 PDF Drukuj Email

WTOREK - nauczyciele powinni wystawić przewidywane oceny z zachowania i z nauki na koniec roku; każdy uczeń i jego rodzice powinni wiedzieć o przewidywanych ocenach. Oceny można poprawiać do piątku. W szczególnych przypadkach oceny są poprawiane wg zapisów w statucie szkoły, o czym niżej zapisano.

ŚRODA - 11.00-14.00 klasa 5 i 6 jedzie na wycieczkę rowerową do Słupi pod opieką pani Danuty Wysoty i pani Lidki Wojciechowskiej.

18.30 - Zebranie Rady Rodziców

CZWARTEK 17.00 - ognisko pożegnalne klasy piątej i szóstej.

PIĄTEK - wycieczka klasy 5 i 6 do Wrocławia; organizuje pani Ewelina Roszyk.

SOBOTA - 9.00-12.30 Gminne zawody sportowo-rekreacyjne, tzw olimpiada świetlic.

Oddajemy książki do biblioteki szkolnej!

Rodziców proszę o uregulowanie wpłat na Radę Rodziców.

Nauczycielom przypominam o oddaniu do piątku  wniosków o Stypendium i Nagrodę Gminy dla uczniów.

Rok szkolny kończymy w piątek 24 czerwca 2016 r. W TYM DNIU NIE MA ŚWIETLICY. Uczniów odbieramy po uroczystości zakończenia, czuli około 11.00. Przedszkole pracuje normalnie.

 

 

Warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych

§ 54

 

1. Przewidywaną ocenę końcoworoczną inną niż niedostateczną uczeń może poprawić przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

2. Uczeń, rodzice lub wychowawca klasy składają wówczas podanie do dyrektora szkoły, który w uzasadnionych przypadkach podejmuje decyzję o przeprowadzeniu egzaminu komisyjnego. Komisję tworzą nauczyciel, który wystawił kwestionowaną ocenę oraz wychowawca ucznia. Pytania oraz kryteria oceniania przygotowuje nauczyciel zajęć, z których przeprowadza się egzamin. Wymagają one akceptacji dyrektora szkoły. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. W czasie egzaminu mogą być obecni rodzice ucznia oraz dyrektor szkoły. W przypadku uzyskania oceny niższej uczeń pozostaje przy ocenie wyższej.

3. Uczeń ma prawo do poprawy oceny w szczególności, kiedy:

1) uzyskał niewiele ocen cząstkowych, a nie opuszczał lekcji z przyczyn nieusprawiedliwionych i nie unikał sprawdzianów,

2) systematycznie przygotowywał się do lekcji,

3) otrzymał oceny cząstkowe tylko za wypowiedzi pisemne lub tylko za wypowiedzi ustne.

Warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznej oceny z zachowania

§ 64

1. Rodzice lub uczeń mogą się odwołać od przewidywanej przez wychowawcę klasy oceny. Mają wtedy obowiązek w ciągu dwóch dni od ujawnienia oceny zgłosić taką

2. Ostateczną decyzję po analizie z dyrektorem podejmuje wychowawca klasy.

3. Zasady odwołania się od ustalonej oceny z zachowania niezgodnie z prawem regulują przepisy rozporządzenia o ocenianiu

 

 

Kryteria oceny z zachowania

§ 63

Ustala się następujące szczegółowe kryteria ocen zachowania:

1.Udział w zajęciach edukacyjnych, przygotowywanie się do nich oraz właściwe zachowanie w ich trakcie. Uczeń:

1) systematycznie i punktualnie uczęszcza na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne przez siebie wybrane, a opuszcza je jedynie z ważnych powodów; aktywnie w nich uczestniczy; wykorzystuje w pełni czas przeznaczony na naukę, systematycznie przygotowuje się do zajęć szkolnych.

2) rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia oraz poszerza swoją wiedzę na zajęciach pozalekcyjnych

3) sumiennie na miarę swoich możliwości pracuje na zajęciach

4) systematycznie odrabia zadania domowe oraz przygotowuje się do lekcji i sprawdzianów

5) przynosi wymagane na zajęciach materiały i odpowiedni strój sportowy

6) na bieżąco usprawiedliwia nieobecności i spóźnienia: :

a) przynosi pisemne usprawiedliwienia nieobecności do najbliższej lekcji wychowawczej,

b) uzupełnia braki wynikające z nieobecności,

c) w uzasadnionych przypadkach opuszcza zajęcia po ustnym usprawiedliwieniu przez rodziców nieobecności,

d) na bieżąco dostarcza wskazania lekarzy lub prośby rodziców dotyczące zwolnień z niektórych zajęć,

 

2. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej. Uczeń:

 

1) nie przezywa, nie dokucza, nie obraża, nie znęca się psychicznie i fizycznie nad innymi,

2) nie wyprasza, nie grozi, nie wymusza i nie szantażuje innych,

3) mówi prawdę, nie oszukuje i nie ściąga,

4) nie nakłania innych do niewłaściwych zachowań,

5) przeciwstawia się niewłaściwym zachowaniom kolegów,

6) pracuje na rzecz klasy i szkoły,

7) dba o porządek w klasie, szkole i terenie szkolnym,

8) właściwie pełni obowiązki dyżurnego,

9) szanuje mienie własne, innych ludzi oraz wspólne; nie kradnie,

10) samodzielnie naprawia wyrządzone szkody, a jeśli to niemożliwe jego rodzice pokrywają ich koszty,

11) w wyznaczonym miejscu zostawia okrycia wierzchnie i buty, a torbę szkolną zostawia przed lub w sali, w której będą odbywać się zajęcia,

12) po dzwonku ustawia się pod klasą w spokoju i czeka na nauczyciela,

13) wchodzi i przebywa w sali lekcyjnej pod opieką nauczyciela lub za jego zgodą,

14) dba o schludny wygląd oraz noszenia w szkole czystego jednolitego stroju szkolnego: bluzy i koszulki typu t-shirt koloru zielonego z logo szkoły:

a) jest czysty, b) nie farbuje włosów, nie maluje paznokci, nie stosuje makijażu (z wyjątkiem dyskotek szkolnych),

c) ubiera się stosownie do wydarzeń, w których uczestniczy:

- w szkole ma obowiązek nosić ustalony strój szkolny,

- na dyskoteki i inne imprezy ubiera się nie wyzywająco,

- na ważne uroczystości szkolne przychodzi w stroju galowym: biała bluzka (koszula), czarna lub granatowa spódniczka (spodnie),

- w szkole zakłada obuwie zmienne

15) przekazuje informacje o lekcjach uczniom nieobecnym,

16) nie przynosi do szkoły telefonów komórkowych, urządzeń elektronicznych, na przykład MP3, MP4, dyktafon, aparat fotograficzny; wyjątkowo może zabrać ten sprzęt na wycieczkę, ale sam za niego ponosi odpowiedzialność.

 

3. Dbałość o honor i tradycje szkoły. Uczeń na miarę swoich możliwości:

1) angażuje się w życie szkoły, uroczystości, imprezy, apele, prace porządkowe i na rzecz środowiska,

2) reprezentuje szkołę uczestnicząc w zawodach, konkursach, turniejach, festiwalach itp.,

3) zachowuje się stosownie do wydarzeń, w których uczestniczy,

4) aktywnie działa w organizacjach szkolnych,

5) redaguje gazetkę szkolną,

6) zna hymn szkoły.

4. Dbałość o piękno mowy ojczystej. Uczeń:

1) stara się mówić poprawnie po polsku,

2) nie przeklina i nie używa brzydkich słów.

5. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób.

Uczeń:

1) bezpiecznie pieszo lub rowerem przebywa drogę do szkoły i powrotną,

2) rowerem jeździ tylko jeśli posiada uprawnienia. W drodze do szkoły dojeżdża rowerem do bramy i zostawia go w wyznaczonym miejscu. W drodze powrotnej doprowadza rower do szosy. Nie jeździ rowerem po terenie szkolnym,

3) nie prowokuje bójek i nie bierze w nich udziału. Nie narusza nietykalności osób również w inny sposób. Nie naraża siebie i innych na wypadki,

4) nie biega po szkole,

5) przebywa w ubikacji tylko w celu załatwienia potrzeb, do których są one przeznaczone,

6) w godzinach trwania swoich zajęć szkolnych przebywa wyłącznie na terenie szkolnym,

7) podporządkowuje się zaleceniom dyżurujących nauczycieli i uczniów,

8) spędza przerwy na boisku, jeśli wisi zielona kartka lub żółta, ale wtedy musi się odpowiednio ubrać Nie wychodzi na boisko, jeśli jest czerwona kartka i na pierwszej przerwie,

9) ubiera się odpowiednio do panującej w szkole temperatury i pogody

10) informuje na bieżąco nauczycieli o złym stanie własnego zdrowia lub samopoczucia oraz zgłasza zauważone zagrożenia,

11) na przerwie śniadaniowej w klasie pije herbatę i spożywa cały posiłek,

12) nie pali tytoniu, nie pije alkoholu, nie używa narkotyków i nie namawia do tego, innych,

13) przestrzega ustaleń nauczycieli określonych na czas organizowanych imprez, wyjść poza szkołę, wyjazdów i wycieczek.

6. Godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią, okazywanie szacunku innym osobom

Uczeń:

1) nie przeszkadza w prowadzeniu zajęć,

2) rzetelnie wykonuje polecenia nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz wywiązuje się z powierzonych zadań,

3) rozmawia oraz wita się i żegna w odpowiedni sposób z nauczycielami, pracownikami szkoły i innym dorosłym oraz dziećmi,

4) używa zwrotów grzecznościowych w kontaktach z innymi,

5) nie pokazuje złych znaków, gestów,

6) pomaga potrzebującym,

7) ustępuje pierwszeństwa uprawnionym,

8) jeśli wychodzi ze szkoły wcześniej niż inni informuje o tym nauczyciela, z którym ma lub ma mieć zajęcia,

9) szanuje poglądy i przekonania innych ludzi,

10) potrafi współdziałać w grupie,

11) pozytywnie reaguje na zwracane uwagi.

 

7. Uczeń ma obniżoną ocenę do nagannej, jeśli popełni jeden z następujących czynów: udowodnione przestępstwo lub wykroczenie, w tym poważną kradzież, picie alkoholu, posiadanie narkotyków, zażywanie narkotyków, stworzenie zagrożenia dla siebie lub innych członków społeczności szkolnej, nieusprawiedliwiona absencja wyższa niż 30 % w semestrze.

8. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

 

 

 

 

 
Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting