3 miejsce w ...województwie klasy szóstej na sprawdzianie! PDF Drukuj Email

5 kwietnia 2016 r. uczniowie klas szóstych pisali ogólnopolski sprawdzian podsumowujący ich naukę w szkole podstawowej. Znakomity wynik z języka polskiego i matematyki osiągnęli uczniowie naszej szkoły uzyskując 3 wynik w województwie wielkopolskim!  A szkół podstawowych jest w nim około 1 050 (słownie jeden tysiąc pięćdziesiąt). "To jest dopiero coś!" -jakby zaśpiewał poeta Edward Stachura. Oto czołówka:

1. Szkoła Podstawowa w Rychnowie gmina Blizanów koło Kalisza 91,88% poprawnych odpowiedzi.

2. Społeczna (prywatna) Szkoła Podstawowa Dębinka w Poznaniu 87,25%

3.Szkoła Podstawowa w Donaborowie 85,45 %

4. Piątkowska Szkoła Społeczna (prywatna) 85,32%

5.  Dwujęzyczna Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa w Poznaniu (prywatna)   85,31%

I dalej kilka innych prywatnych szkół, do których rodzice posyłają swoje dzieci, płacąc grube pieniądze. A my nauczamy tak samo lub lepiej wasze dzieci za darmo. Powiedzcie to tym z Jankowych (przy drodze do Kępna), którzy posyłają swoje dzieci do innych szkół, powiedzcie to rodzicom z Biadaszek - może wolą posłać dzieci, do szkoły w której naprawdę dobrze uczą.

Serdecznie gratuluję uczniom i nauczycielom, zwłaszcza Ewelinie Roszyk i Lidii Wojciechowskiej, które najlepiej wiedzę ile w tym było ich pracy.

Poniżej, także w załączniku,  szczegółowa analiza wyników.

 

 

Wnioski z wyników sprawdzianu

klasy szóstej

Uczniowie uzyskali znakomite wyniki z języka polskiego i matematyki.

W skali staninowej osiągnęli wynik najwyższy, co przełożyło się na trzeci wynik w województwie wielkopolskim spośród około 1050 szkół podstawowych.

Wynik z języka angielskiego można uznać za dobry (trzeci w powiecie kępińskim, stanina – wyżej średni), ale biorąc pod uwagę potencjał klasy powinien być o co najmniej kilka punktów procentowych wyższy, stąd pewien niedosyt.

Prawie wszystkie badanie umiejętności wypadły lepiej od średniej krajowej. Na szczególną uwagę zasługują trzy umiejętności uczniów – tworzenie wypowiedzi pisemnej z języka polskiego, modelowanie matematyczne oraz rozumienie i tworzenie strategii przy rozwiązywaniu zadań matematycznych. Jedynie rozumienie krótkich wypowiedzi pisemnych z języka angielskiego wypadło gorzej niż w kraju. Wydaje się też, że uczniowie mają z tego przedmiotu dość przeciętną znajomość środków językowych (wynik nieznacznie powyżej średniej krajowej).

Uczniowie w badaniach ogólnopolskich w klasie trzeciej (2012/2013) uzyskali wyniki przeciętne, mieszczące się nieznacznie powyżej średniej. W toku nauki  w klasach 4-6 dokonali dużego postępu sięgającego – w zależności od punktu odniesienia- od 12% do aż 27 %, co świadczy o bardzo dobrej pracy nauczycieli matematyki i języka polskiego. Wyniki ich pracy zasługują tym bardziej na uznanie, iż w klasie nie było uczniów wybitnie uzdolnionych, a niektórych z nich trzeba było objąć pomocą psychologiczno-pedagogiczną (zespół korekcyjno-kompensacyjny, zespoły wyrównawcze). Do osiągnięcia wybitnych wyników na sprawdzianie przyczyniła się przede wszystkim bardzo dobra praca nauczycieli oraz postawa samych uczniów, którzy po porostu chcieli się uczyć; w klasie nie wypadało się nie uczyć, stąd też uczniowie o potencjalnie mniejszych możliwościach starali się osiągać jak najlepsze oceny. Wszyscy uczniowie klasy na sprawdzianie z języka polskiego i matematyki osiągnęli wynik powyżej średniej. Oceny końcowe zgadzają się z wynikami uczniów na sprawdzianie. W pojedynczych przypadkach były nieco zawyżone.

Zalecenia i rekomendacje

- kontynuować i propagować wypracowane skuteczne metody i formy pracy pracy z uczniami;

- dostrzegać i nagradzać pracę nauczycieli osiągających bardzo dobre wyniki w nauce, potrafiących motywować uczniów do pracy;

- zwiększyć nadzór pedagogiczny nad procesem nauczania języka angielskiego, łącznie z edukacją przedszkolną,

- podejmować decyzje organizacyjne i kadrowe sprzyjające podniesieniu jakości kształcenia w zakresie języka angielskiego;

- motywować nauczycieli do prowadzenie doskonalenia zawodowego, w szczególności nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

 

Załączniki:
Pobierz (Analiza_sprawdzian_i.doc)Analiza_sprawdzian_i.doc[ ]192 Kb
 
Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting