3 miejsce w ...województwie klasy szóstej na sprawdzianie! |
5 kwietnia 2016 r. uczniowie klas szóstych pisali ogólnopolski sprawdzian podsumowujący ich naukę w szkole podstawowej. Znakomity wynik z języka polskiego i matematyki osiągnęli uczniowie naszej szkoły uzyskując 3 wynik w województwie wielkopolskim! A szkół podstawowych jest w nim około 1 050 (słownie jeden tysiąc pięćdziesiąt). "To jest dopiero coś!" -jakby zaśpiewał poeta Edward Stachura. Oto czołówka:1. Szkoła Podstawowa w Rychnowie gmina Blizanów koło Kalisza 91,88% poprawnych odpowiedzi.2. Społeczna (prywatna) Szkoła Podstawowa Dębinka w Poznaniu 87,25%3.Szkoła Podstawowa w Donaborowie 85,45 %4. Piątkowska Szkoła Społeczna (prywatna) 85,32%5. Dwujęzyczna Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa w Poznaniu (prywatna) 85,31%I dalej kilka innych prywatnych szkół, do których rodzice posyłają swoje dzieci, płacąc grube pieniądze. A my nauczamy tak samo lub lepiej wasze dzieci za darmo. Powiedzcie to tym z Jankowych (przy drodze do Kępna), którzy posyłają swoje dzieci do innych szkół, powiedzcie to rodzicom z Biadaszek - może wolą posłać dzieci, do szkoły w której naprawdę dobrze uczą.Serdecznie gratuluję uczniom i nauczycielom, zwłaszcza Ewelinie Roszyk i Lidii Wojciechowskiej, które najlepiej wiedzę ile w tym było ich pracy.Poniżej, także w załączniku, szczegółowa analiza wyników.
Wnioski z wyników sprawdzianu klasy szóstej Uczniowie uzyskali znakomite wyniki z języka polskiego i matematyki.W skali staninowej osiągnęli wynik najwyższy, co przełożyło się na trzeci wynik w województwie wielkopolskim spośród około 1050 szkół podstawowych.Wynik z języka angielskiego można uznać za dobry (trzeci w powiecie kępińskim, stanina – wyżej średni), ale biorąc pod uwagę potencjał klasy powinien być o co najmniej kilka punktów procentowych wyższy, stąd pewien niedosyt.Prawie wszystkie badanie umiejętności wypadły lepiej od średniej krajowej. Na szczególną uwagę zasługują trzy umiejętności uczniów – tworzenie wypowiedzi pisemnej z języka polskiego, modelowanie matematyczne oraz rozumienie i tworzenie strategii przy rozwiązywaniu zadań matematycznych. Jedynie rozumienie krótkich wypowiedzi pisemnych z języka angielskiego wypadło gorzej niż w kraju. Wydaje się też, że uczniowie mają z tego przedmiotu dość przeciętną znajomość środków językowych (wynik nieznacznie powyżej średniej krajowej).Uczniowie w badaniach ogólnopolskich w klasie trzeciej (2012/2013) uzyskali wyniki przeciętne, mieszczące się nieznacznie powyżej średniej. W toku nauki w klasach 4-6 dokonali dużego postępu sięgającego – w zależności od punktu odniesienia- od 12% do aż 27 %, co świadczy o bardzo dobrej pracy nauczycieli matematyki i języka polskiego. Wyniki ich pracy zasługują tym bardziej na uznanie, iż w klasie nie było uczniów wybitnie uzdolnionych, a niektórych z nich trzeba było objąć pomocą psychologiczno-pedagogiczną (zespół korekcyjno-kompensacyjny, zespoły wyrównawcze). Do osiągnięcia wybitnych wyników na sprawdzianie przyczyniła się przede wszystkim bardzo dobra praca nauczycieli oraz postawa samych uczniów, którzy po porostu chcieli się uczyć; w klasie nie wypadało się nie uczyć, stąd też uczniowie o potencjalnie mniejszych możliwościach starali się osiągać jak najlepsze oceny. Wszyscy uczniowie klasy na sprawdzianie z języka polskiego i matematyki osiągnęli wynik powyżej średniej. Oceny końcowe zgadzają się z wynikami uczniów na sprawdzianie. W pojedynczych przypadkach były nieco zawyżone.Zalecenia i rekomendacje- kontynuować i propagować wypracowane skuteczne metody i formy pracy pracy z uczniami;- dostrzegać i nagradzać pracę nauczycieli osiągających bardzo dobre wyniki w nauce, potrafiących motywować uczniów do pracy;- zwiększyć nadzór pedagogiczny nad procesem nauczania języka angielskiego, łącznie z edukacją przedszkolną,- podejmować decyzje organizacyjne i kadrowe sprzyjające podniesieniu jakości kształcenia w zakresie języka angielskiego;- motywować nauczycieli do prowadzenie doskonalenia zawodowego, w szczególności nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
|