Ocenianie 2024-2025 |
Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o:
|
Średnia ocen bieżących |
Ocena |
Skrót literowy |
Skrót cyfrowy |
6,00 – 5,6 |
celujący |
cel. |
6 |
5,5 – 4,6 |
bardzo dobry |
bdb |
5 |
4,5 – 3,6 |
dobry |
db |
4 |
3,5 – 2,6 |
dostateczny |
dst |
3 |
2,5 – 1,6 |
dopuszczający |
dop. |
2 |
1,5 - 1,0 |
niedostateczny |
ndst |
1 |
|
|
|
|
WAGI OCEN
Waga oceny |
Zmiana |
|
Praca kontrolna pisemna: test, praca klasowa, sprawdzian |
5 |
|
Kartkówki (bez możliwości poprawy) |
3 |
|
Czytanie (j. obcy) |
3 |
|
Dyktando |
3 |
|
Odpowiedź ustna |
2 |
|
Recytacja |
2 |
|
Śpiew solowy z tekstem |
1 |
|
Śpiew solowy na pamięć |
3 |
|
Śpiew w duecie, np. kanonu, w dwugłosie |
3 |
|
Gra na instrumencie |
3 |
|
Zeszyt przedmiotowy |
3 |
|
Zadanie domowe |
1 |
|
Wypracowanie na lekcji |
3 |
|
Praca w grupach |
1 |
|
Test sprawności fizycznej |
3 |
|
Prezentacja indywidualna lub grupowa |
3 |
|
Prowadzenie lekcji |
3 |
|
Opracowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych |
2 |
|
Wytwory pracy własnej ucznia na lekcji |
3 |
|
Aktywność na zajęciach |
2 |
|
Konkursy, przeglądy, zawody |
od 1do 6 |
|
Projekt edukacyjny |
3 |
|
Rozdział 6
Warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego
CELE OCENIANIA
§42
1. Ocenianiu w szkole podlegają osiągnięcia edukacyjne i zachowanie ucznia.
2. Celem oceniania wewnątrzszkolnego zwanego dalej „ocenianiem” jest:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie, w odniesieniu do wymagań wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego i realizowanych w szkole programów nauczania oraz kryteriów oceny z zachowania,
2) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz jego szczególnych uzdolnieniach,
3) monitorowanie bieżącej pracy i zachowania ucznia,
4) udzielanie uczniowi wskazówek, jak powinien dalej się uczyć oraz planować swój rozwój,
5) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i w zachowaniu,
6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. W ocenianiu wewnątrzszkolnym obowiązują następujące zasady:
1) jawności kryteriów oceniania – uczeń i jego rodzice znają kryteria oceniania, zakres materiału z każdego przedmiotu oraz formy pracy podlegające ocenie,
2) częstotliwości i rytmiczności oceniania – uczeń oceniany jest na bieżąco, systematycznie,
3) różnorodności oceniania – uczeń oceniany jest we wszystkich obszarach jego aktywności wynikającej ze specyfiki przedmiotu, ·
4) różnicowania wymagań edukacyjnych – zadania stawiane uczniowi powinny uwzględniać zróżnicowany poziom trudności i dawać możliwość uzyskania wszystkich ocen, ·
5) jawności oceny – sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczeń otrzymuje do wglądu na zasadach określonych przez nauczycieli. Ocena z pracy pisemnej powinna być opatrzona komentarzem nauczyciela. Rodzicom ucznia umożliwia się wgląd w pracę pisemną dziecka na terenie szkoły i w obecności nauczyciela.
WYMAGANIA EDUKACYJNE
§43
1. Podstawą ustalania w szkole ocen bieżących oraz śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych są wymagania edukacyjne określone przez nauczyciela i podane do wiadomości uczniów, rodziców i Dyrektora.
2. Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych odnoszące się do podstawy programowej i realizowanego programu nauczania.
3. Nauczyciel formułuje poziom koniecznych wiadomości i umiejętności na poszczególne oceny roczne i śródroczne oraz sposoby i formy sprawdzania będące podstawą wystawiania ocen bieżących.
4. Uczniowie i rodzice corocznie, w terminie do 15 września, informowani są o wymaganiach edukacyjnych na poszczególnych zajęciach edukacyjnych. Nauczyciele zapoznają uczniów na pierwszej lekcji w danym roku szkolnym, a rodziców poprzez dziennik elektroniczny oraz na zabraniu z rodzicami.
KRYTERIA OCEN Z ZACHOWANIA
§44
1. Ocenianie zachowania ucznia ukierunkowane jest na proces samokontroli i zachęcania uczniów do wzmożonej pracy nad sobą.
2. Ocena z zachowania powinna utrwalać i nagradzać postawy pozytywne a eliminować te, które w społeczności szkolnej zostały uznane za niewłaściwe.
3. Oceniane jest zachowanie ucznia w szkole i poza szkołą.
4. Kryteriami oceniania zachowania są:
1) sposób wywiązywania się z obowiązków ucznia,
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,
3) dbałość o honor i tradycje szkoły,
4) dbałość o piękno mowy ojczystej,
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,
7) okazywanie szacunku innym osobom.
5. Szczegółowe kryteria oceniania zawiera rozdział 7 paragraf 53 ust. 1 określający obowiązki ucznia.
OCENY BIEŻĄCE
1. Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie mu informacji o jego osiągnieciach edukacyjnych poprzez wskazanie, co robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
2. Informacja zwrotna dla ucznia może zawierać:
1) wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia,
2) odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia,
3) wskazówki- w jaki sposób uczeń powinien poprawić pracę,
4) wskazówki – w jakim kierunku uczeń powinien dalej pracować,
5) odniesienie się do kryteriów oceniania podanych uczniom przed jej wykonaniem.
3. Ocena bieżąca poziomu wiadomości i umiejętności ucznia dokonywana jest systematycznie w odniesieniu do wymagań edukacyjnych o których mowa w paragrafie 43 ust. 1-3.
4. W klasach 1-8 oceny bieżące z zajęć edukacyjnych wystawia się wg następującej skali:
1) stopień celujący – 6,
2) stopień bardzo dobry – 5,
3) stopień dobry – 4,
4) stopień dostateczny – 3,
5) stopień dopuszczający – 2,
6) stopień niedostateczny - 1.
5. Dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „-„ przy ocenach cząstkowych lub jako informację dodatkową. Nie stawia się plusa przy ocenie celującej oraz minusa przy ocenie niedostatecznej.
6. Oceny bieżące wymienione w ust.4 i 5 mają zróżnicowane wagi (współczynniki ważności), które w szczegółach zapisane są w dzienniku elektronicznym. Po zakończeniu każdego roku szkolnego Rada Pedagogiczna dokonuje oceny przyjętych wag i w uzasadnianych przypadkach dokonuje ich zmiany.
7. Oprócz bieżącego oceniania w skali punktowej nauczyciele stosują różnorodne inne formy ocen bieżących (np. w formie pochwały, gratulacji, komentarza, naklejek motywacyjnych, pieczątek).
8. Wiadomości i umiejętności ucznia sprawdzane są w formie:
1) wypowiedzi ustnej na lekcjach,
2) aktywności podczas zajęć edukacyjnych,
3) aktywności rozumianej jako uczestnictwo ucznia w różnych formach zajęć szkolnych i pozaszkolnych (np. konkursy zawody sportowe itp.),
4) pisemnych prac klasowych poprzedzonych lekcją powtórzeniową,
5) pisemnych sprawdzianów wiedzy i umiejętności obejmujących wskazany przez nauczyciela materiał bieżący,
6) kartkówek sprawdzających wiedzę i umiejętności z nie więcej niż trzech ostatnich lekcji mających charakter pisemny lub praktyczny,
7) sprawdzianów umiejętności praktycznych w formie zadań do wykonania w obecności nauczyciela,
8) prac pisemnych oraz prac praktycznych wykonanych przez ucznia samodzielnie lub zespołowo,
9) (….).
celujący-------------------- |
100-95,1% |
bardzo dobry-------------- |
95-85,1 |
dobry----------------------- |
85-65,1,% |
dostateczny--------------- |
65-45,1,% |
dopuszczający |
45-30,1% |
niedostateczny------------ |
30-00,0% |
Plusy i minusy wg uznania nauczyciela.
10. Sposoby dostosowanie oceniania prac pisemnych uczniów/uczennic wynikających z programów nauczania do ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych:
1) wydłużenie czasu pracy;
2) mniejsze liczba zadań w teście, sprawdzianie, kartkówce od uczniów nie mających dostosowań;
3) stosowanie zadań zamkniętych, tekstów z lukami, pytań typu połącz, podkreśl, zaznacz, dokończ;
4) formułowanie poleceń w prostszej formie, z dodatkowymi pytaniami pomocniczymi,
e) napisanie pracy z pomocą komputera;
5) pomoc nauczyciela w odczytaniu i zrozumieniu poleceń;
6) na matematyce oceniany jest przede wszystkim tok rozumowania, a w mniejszym stopniu błędy rachunkowe;
7) możliwość popełnienia większej liczby błędów ortograficznych i interpunkcyjnych od uczniów nie mających dostosowań,
8) mapki pamięci, karty pracy, karty ćwiczeń, zadania domowe dla chętnych itp.- ocenianie przede wszystkim wkładu pracy.
11. (…..)
12. (….).
13. O pracach klasowych oraz sprawdzianów utrwalających wiedzę i umiejętności uczniowie są powiadamiani z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. W ciągu jednego dnia może być tylko jeden taki sprawdzian lub praca klasowa, a w ciągu tygodnia nie więcej niż trzy, przy czym trzy tylko w bardzo wyjątkowych sytuacjach.
14. Nauczyciele zamieszczają w dzienniku elektronicznym daty prac klasowych i sprawdzianów oraz zakres materiału, który obejmują.
15. Krótkie sprawdziany, tzw. kartkówki, mogą obejmować materiał nauczania z nie więcej niż trzech ostatnich lekcji, przy czym nie może być ich więcej niż dwie w ciągu jednego dnia, lub jedna, jeśli tego dnia jest sprawdzian lub praca klasowa. Kartkówek nie trzeba zapowiadać.
16. Poprawione i ocenione sprawdziany i prace klasowe zwracane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty ich pisania, chyba że nauczyciel dłużej korzysta z usprawiedliwionej nieobecności.
17. Termin zwrotu kartkówek nie może być dłuższy niż 7 dni.
18. Uczeń ma prawo do jednokrotnego poprawienia oceny bieżącej. W dzienniku lekcyjnym umieszcza się dwie oceny pierwotną i poprawioną. Szczegółowe zasady poprawiana ustala nauczyciel.
19. Uczeń, który nie uczestniczył w określonej formie sprawdzania osiągnięć z powodu nieobecności może zaprezentować wiadomości i umiejętności we wskazanej formie i terminie ustalonym przez nauczyciela.
20. W przypadku zajęć edukacyjnych realizowanych jeden raz w tygodniu, liczba ocen bieżących ustalonych każdemu uczniowi w danym półroczu powinna wynosić nie mniej niż trzy.
21. W przypadku zajęć edukacyjnych realizowanych więcej niż jeden raz w tygodniu, liczba ocen bieżących ustalonych każdemu uczniowi w danym okresie powinna wynosić nie mniej niż pięć.
22. Bieżące ocenianie zachowania uczniów odnotowywane jest w dzienniku elektronicznym.
§46
1. Nauczyciel ma obowiązek dostosować wymagania edukacyjne na poszczególne oceny bieżące do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia:
1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym,
2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia,
3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii,
4) objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów w szkole- na podstawie tego rozpoznania,
5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych zadań na zajęciach wychowania fizycznego, plastyki, techniki, muzyki, informatyki – na podstawie tej opinii.
2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia dotyczy:
1) warunków prezentowania wiedzy i umiejętności,
2) poziomu koniecznych umiejętności i wiadomości na poszczególne oceny oraz sposobów i form ich sprawdzania,
3) zadawania prac domowych.
USTALANIE OCEN ŚRÓDROCZNYCH ORAZ ICH POPRAWIANIE
§47
1. Klasyfikowanie śródroczne uczniów przeprowadza się jeden raz w ciągu roku szkolnego na koniec pierwszego okresu w tygodniu poprzedzającym ferie zimowe.
2. Śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne.
3. Śródroczne oceny z zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
4. W klasach I-III oceny śródroczne są ocenami opisowymi.
5. Śródroczne oceny z zajęć edukacyjnych wystawia się ze średniej ocen bieżących z I półrocza wg następującej skali:
Ocena |
Skrót literowy |
Skrót cyfrowy |
|
6,00 – 5,6 |
celujący |
cel. |
6 |
5,5 – 4,6 |
bardzo dobry |
bdb |
5 |
4,5 – 3,6 |
dobry |
db |
4 |
3,5 – 2,6 |
dostateczny |
dst |
3 |
2,5 – 1,6 |
dopuszczający |
dop. |
2 |
1,5 - 1,0 |
niedostateczny |
ndst |
1 |
|
|
|
|
6. Przy liczeniu średniej ocen bieżących stosuje się następujące przeliczniki mnożone przez odpowiednie wagi (współczynniki ważności):
Ocena |
Przelicznik |
6 |
6 |
6- |
5,75 |
5+ |
5,50 |
5 |
5 |
5- |
4,75 |
4+ |
4,5 |
4 |
4 |
3+ |
3,5 |
3 |
3 |
3- |
2,75 |
2+ |
2,5 |
2 |
2 |
2- |
1,75 |
1+ |
1,5 |
1 |
1 |
7. Uczeń otrzymuje śródroczną ocenę z zachowania, w zależności od tego, ile spełni kryteriów głównych oceny opisanych szczegółowo w paragrafie 53 Statutu:
Ocena |
Wymagana liczba spełnionych kryteriów |
Wzorowa |
7 |
Bardzo dobra |
6 |
Dobra |
5 |
Poprawna |
4 |
Nieodpowiednia |
3 |
Naganna |
2 i mniej |
8. Przy ustalaniu śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia u którego w orzeczeniu lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej stwierdzono dysfunkcje rozwojowe wywołujące zaburzenia zachowania, wychowawca powinien uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych w ocenie jego zachowania.
9. Za rażące naruszenia co najmniej jednego z w/w kryteriów ocena z zachowania może ulec obniżeniu niezależnie od skali zamieszczonej w ust. 7.
10. Uczeń ma obniżoną ocenę do nagannej, jeśli popełni jeden z następujących czynów: udowodnione przestępstwo lub wykroczenie, w tym poważną kradzież, picie alkoholu, posiadanie narkotyków, substancji psychotropowych, zażywanie narkotyków, stworzenie zagrożenia dla zdrowia swojego lub innych członków społeczności szkolnej, nieusprawiedliwiona absencja wyższa niż 30 % w półroczu.
11. Najpóźniej 3 dni przed śródrocznym posiedzeniem rady pedagogicznej poszczególni nauczyciele oraz wychowawca klasy są zobowiązani poinformować ucznia
i jego rodziców o planowanych dla niego śródrocznych ocenach klasyfikacyjnych
z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz o planowanej śródrocznej ocenie zachowania.
12. Informacja, o której mowa w ust. 10, przekazywana jest poprzez dziennik elektroniczny.
13. Planowane śródroczne oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych, zajęć dodatkowych oraz zachowania mogą być podwyższone na zasadach określonych przez nauczyciela, który ustalił daną ocenę, jeśli uczeń lub rodzic zwróci się z ustną lub pisemną prośba o ich poprawienie.
USTALANIE OCEN ROCZNYCH ORAZ ICH POPRAWIANIE
§48
1. Roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia.
2. Roczne oceny z zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
3. W klasach I-III oceny roczne są ocenami opisowymi.
4. Roczne oceny z zajęć edukacyjnych wystawia się ze średniej ocen bieżących z I i II półrocza wg skali określonej w paragrafie 47 ust. 5 i 6.
5. Roczną ocenę z zachowania ustala się wg zasad określnych w paragrafie 44 oraz paragrafie 47 ust. 7.
6. Najpóźniej miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej wychowawca jest zobowiązany poinformować ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego niedostatecznych rocznych ocenach klasyfikacyjnych z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz o nagannej lub nieodpowiedniej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej z zachowania. Rodziców zawiadamia się poprzez dziennik elektroniczny oraz telefonicznie. Podobnie postępuje się na osiem dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. Wychowawca klas 1-3 w terminach jak wyżej zawiadamia rodziców o przewidywanym nie promowaniu ucznia, o ile rodzice wcześniej nie złożyli wniosku o pozostawienia ich dziecka w danej klasie.
7. Najpóźniej osiem dni przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej wychowawca jest zobowiązany poinformować ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz rocznej klasyfikacyjnej ocenie z zachowania. Rodziców zawiadamia się poprzez dziennik elektroniczny.
8. Roczne przewidywane oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych i zajęć dodatkowych oraz przewidywana roczna ocena zachowania, mogą być podwyższone na zasadach określonych w paragrafie 49
9. Zastrzeżenia dotyczące procedury ustalania rocznych ocen klasyfikacyjnych
z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz rocznych klasyfikacyjnych ocen zachowania, rozstrzyga Dyrektor na podstawie odrębnych przepisów.
10. Szczegółowy harmonogram działań nauczycieli, wychowawców i rady pedagogicznej w przeprowadzeniu klasyfikacji rocznej na dany rok szkolny ustala Dyrektor i publikuje go w dzienniku elektronicznym, na stronie internetowej oraz na gazetce w pokoju nauczycielskim.
1. Uczeń lub jego rodzice mogą zwrócić się do nauczyciela o ustalenie wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych. Prośba może być wyrażona ustnie lub w formie pisemnej najpóźniej siedem dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.
2. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne jest zobowiązany dokonać oceny zasadności wniosku w dniu jego otrzymania i poinformowania rodziców o możliwości poprawy oceny zgodnie z ust. 3 lub o podjęciu decyzji odmownej. Informację przekazuje nauczyciel osobiście, telefonicznie lub przez dziennik elektroniczny.
3. Nauczyciel może dokonać sprawdzenia wiedzy i umiejętności ucznia w ustalonej przez siebie formie oraz w zakresie uznanym za konieczny najpóźniej na siedem dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej.
4. Ustalona w ten sposób ocena nie może być niższa, niż przewidywana i jest ostateczna w tym trybie postępowania.
5. Po wyczerpaniu postępowania w trybie ust. 1-4 uczeń i jego rodzice mogą wystąpić do Dyrektora z pisemnym wnioskiem o podwyższenie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z jednych zajęć edukacyjnych najpóźniej sześć dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. Uczeń, rodzice lub wychowawca klasy składają wówczas podanie do Dyrektora szkoły, który w uzasadnionych przypadkach – po rozmowie z nauczycielem -poleca mu pisemne sprawdzenie wiedzy i umiejętności ucznia z danych zajęć edukacyjnych i na tej podstawie utrzymanie lub podwyższenie wystawionej wcześniej oceny.
6. Uczniowi przysługuje prawo ubiegania się o wyższą niż przewidywana ocenę roczną z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych w szczególności, gdy:
1) w ciągu roku szkolnego przystąpił do większości prac klasowych lub wykorzystał możliwość ich dodatkowego uzupełnienia lub poprawienia,
2) uzyskał mniej ocen cząstkowych niż jest to zapisane w paragrafie 45 ust. 17, 18.
7. Ocena z zachowania może być zmieniona w przypadku, gdy uczeń lub jego rodzic na piśmie złoży na co najmniej sześć dni dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej przekonywujące dowody spełnienia wymagań na ocenę zachowania o którą wnioskuje, zgodnie z kryteriami i wymaganiami określonymi w paragrafie 44.
8. Wniosek o uzyskanie wyższej oceny zachowania opiniuje komisja w skład której wchodzą:
1) wyznaczony przez Dyrektora nauczyciel - jako przewodniczący,
2) wychowawca klasy,
3) przedstawiciel samorządu uczniowskiego.
9. Po zapoznaniu się z opinią Komisji wychowawca podejmuje ostateczną decyzję o wystawieniu oceny.
EGZAMIN KLASYFIKACYJNY. EGZAMIN POPRAWKOWY
§ 50
1. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się dla:
1) uczniów nieklasyfikowanych z powodu usprawiedliwionej nieobecności,
2) dla uczniów nieklasyfikowanych z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności za zgodą rady pedagogicznej,
3) uczniów realizujących obowiązek szkolny poza szkołą,
4) uczniów realizujących indywidualny tok nauki,
5) uczniów, którzy indywidualnie uzupełniają ustalone z Dyrektorem zajęcia edukacyjne.
2. Ocena ustalona w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego jest ostateczna, z zastrzeżeniem dotyczącym oceny niedostatecznej, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, o którym mowa w odrębnych przepisach.
3. Tryb i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego określają odrębne przepisy.
4. Tryb i sposób przeprowadzania egzaminu poprawkowego określają odrębne przepisy.
PRZEKAZYWANIE RODZICOM INFORMACJI O POSTĘPACH I TRUDNOŚCIACH W NAUCE I ZACHOWANIU UCZNIA ORAZ SZCZEGÓLNYCH UZDOLNIENIACH
§51
1. Nauczyciel zobowiązany jest przekazywać na bieżąco rodzicom informacje o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach.
2. O ocenach bieżących z zajęć edukacyjnych i o zachowaniu ucznia rodzice informowani są:
1) poprzez dziennik elektroniczny,
2) na spotkaniach z rodzicami, zgodnie z harmonogramem zebrań,
3) na spotkaniach indywidualnych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z wychowawcą lub nauczycielem przedmiotu,
4) telefonicznie ( w wyjątkowych sytuacjach wymagających natychmiastowego kontaktu z rodzicem).
3. Na życzenie rodzica, nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę odnosząc się do wymagań edukacyjnych lub kryteriów oceny zachowania.
4. Pisemne prace ucznia przechowywane w teczkach lub w segregatorach, udostępniane są rodzicom na zebraniach klasowych, podczas zajęć otwartych oraz konsultacji indywidualnych.
5. Pisemnych prac ucznia nie kseruje się i nie fotografuje.
6. Sprawdzone i ocenione pisemne prace ucznia są przechowywane do końca roku szkolnego.
2024-2025_srednia_wazona.docx | [ ] | 15 Kb |
Ocenianie_2024_2025.docx | [ ] | 32 Kb |