Ocenianie 2024-2025 PDF Drukuj Email

Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o:

1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania;

2)sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;

3)warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.

Wychowawca oddziału na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców o:

1)warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania;

2) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.

Wszelkie informacje na ten temat w załączniku i poniżej.

Ważna zmiana dotyczy średniej ocen bieżących uprawniającej do otrzymania określanej oceny śródrocznej i rocznej. Także ocena z religii od tego roku nie jest wliczana do średniej ocen.

Średnia ocen bieżących

Ocena

Skrót literowy

Skrót cyfrowy

6,00 – 5,6

celujący

cel.

6

5,5 – 4,6

bardzo dobry

bdb

5

4,5 – 3,6

dobry

db

4

3,5 – 2,6

dostateczny

dst

3

2,5 – 1,6

dopuszczający

dop.

2

1,5 - 1,0

niedostateczny

ndst

1

WAGI OCEN

 

Rodzaj aktywności ucznia. Kategoria

Waga oceny

Zmiana

Praca kontrolna pisemna: test, praca klasowa, sprawdzian

5

Kartkówki (bez możliwości poprawy)

3

Czytanie (j. obcy)

3

Dyktando

3

Odpowiedź ustna

2

Recytacja

2

Śpiew solowy z tekstem

1

Śpiew solowy na pamięć

3

Śpiew w duecie, np. kanonu, w dwugłosie

3

Gra na instrumencie

3

Zeszyt przedmiotowy

3

Zadanie domowe

1

Wypracowanie na lekcji

3

Praca w grupach

1

Test sprawności fizycznej

3

Prezentacja indywidualna lub grupowa

3

Prowadzenie lekcji

3

Opracowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych

2

Wytwory pracy własnej ucznia na lekcji

3

Aktywność na zajęciach

2

Konkursy, przeglądy, zawody

od 1do 6

Projekt edukacyjny

3

Rozdział 6

Warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego

CELE OCENIANIA

§42

1. Ocenianiu w szkole podlegają osiągnięcia edukacyjne i zachowanie ucznia.

2. Celem oceniania wewnątrzszkolnego zwanego dalej „ocenianiem” jest:

1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie, w odniesieniu do wymagań wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego i realizowanych w szkole programów nauczania oraz kryteriów oceny z zachowania,

2) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz jego szczególnych uzdolnieniach,

3) monitorowanie bieżącej pracy i zachowania ucznia,

4) udzielanie uczniowi wskazówek, jak powinien dalej się uczyć oraz planować swój rozwój,

5) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i w zachowaniu,

6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.

3. W ocenianiu wewnątrzszkolnym obowiązują następujące zasady:

1) jawności kryteriów oceniania – uczeń i jego rodzice znają kryteria oceniania, zakres materiału z każdego przedmiotu oraz formy pracy podlegające ocenie,

2) częstotliwości i rytmiczności oceniania – uczeń oceniany jest na bieżąco, systematycznie,

3) różnorodności oceniania – uczeń oceniany jest we wszystkich obszarach jego aktywności wynikającej ze specyfiki przedmiotu, ·

4) różnicowania wymagań edukacyjnych – zadania stawiane uczniowi powinny uwzględniać zróżnicowany poziom trudności i dawać możliwość uzyskania wszystkich ocen, ·

5) jawności oceny – sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczeń otrzymuje do wglądu na zasadach określonych przez nauczycieli. Ocena z pracy pisemnej powinna być opatrzona komentarzem nauczyciela. Rodzicom ucznia umożliwia się wgląd w pracę pisemną dziecka na terenie szkoły i w obecności nauczyciela.

WYMAGANIA EDUKACYJNE

§43

1. Podstawą ustalania w szkole ocen bieżących oraz śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych są wymagania edukacyjne określone przez nauczyciela i podane do wiadomości uczniów, rodziców i Dyrektora.

2. Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych odnoszące się do podstawy programowej i realizowanego programu nauczania.

3. Nauczyciel formułuje poziom koniecznych wiadomości i umiejętności na poszczególne oceny roczne i śródroczne oraz sposoby i formy sprawdzania będące podstawą wystawiania ocen bieżących.

4. Uczniowie i rodzice corocznie, w terminie do 15 września, informowani są o wymaganiach edukacyjnych na poszczególnych zajęciach edukacyjnych. Nauczyciele zapoznają uczniów na pierwszej lekcji w danym roku szkolnym, a rodziców poprzez dziennik elektroniczny oraz na zabraniu z rodzicami.

KRYTERIA OCEN Z ZACHOWANIA

§44

1. Ocenianie zachowania ucznia ukierunkowane jest na proces samokontroli i zachęcania uczniów do wzmożonej pracy nad sobą.

2. Ocena z zachowania powinna utrwalać i nagradzać postawy pozytywne a eliminować te, które w społeczności szkolnej zostały uznane za niewłaściwe.

3. Oceniane jest zachowanie ucznia w szkole i poza szkołą.

4. Kryteriami oceniania zachowania są:

1) sposób wywiązywania się z obowiązków ucznia,

2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,

3) dbałość o honor i tradycje szkoły,

4) dbałość o piękno mowy ojczystej,

5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,

6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,

7) okazywanie szacunku innym osobom.

5. Szczegółowe kryteria oceniania zawiera rozdział 7 paragraf 53 ust. 1 określający obowiązki ucznia.

OCENY BIEŻĄCE

§45

1. Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie mu informacji o jego osiągnieciach edukacyjnych poprzez wskazanie, co robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

2. Informacja zwrotna dla ucznia może zawierać:

1) wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia,

2) odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia,

3) wskazówki- w jaki sposób uczeń powinien poprawić pracę,

4) wskazówki – w jakim kierunku uczeń powinien dalej pracować,

5) odniesienie się do kryteriów oceniania podanych uczniom przed jej wykonaniem.

3. Ocena bieżąca poziomu wiadomości i umiejętności ucznia dokonywana jest systematycznie w odniesieniu do wymagań edukacyjnych o których mowa w paragrafie 43 ust. 1-3.

4. W klasach 1-8 oceny bieżące z zajęć edukacyjnych wystawia się wg następującej skali:

1) stopień celujący – 6,

2) stopień bardzo dobry – 5,

3) stopień dobry – 4,

4) stopień dostateczny – 3,

5) stopień dopuszczający – 2,

6) stopień niedostateczny - 1.

5. Dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „-„ przy ocenach cząstkowych lub jako informację dodatkową. Nie stawia się plusa przy ocenie celującej oraz minusa przy ocenie niedostatecznej.

6. Oceny bieżące wymienione w ust.4 i 5 mają zróżnicowane wagi (współczynniki ważności), które w szczegółach zapisane są w dzienniku elektronicznym. Po zakończeniu każdego roku szkolnego Rada Pedagogiczna dokonuje oceny przyjętych wag i w uzasadnianych przypadkach dokonuje ich zmiany.

7. Oprócz bieżącego oceniania w skali punktowej nauczyciele stosują różnorodne inne formy ocen bieżących (np. w formie pochwały, gratulacji, komentarza, naklejek motywacyjnych, pieczątek).

8. Wiadomości i umiejętności ucznia sprawdzane są w formie:

1) wypowiedzi ustnej na lekcjach,

2) aktywności podczas zajęć edukacyjnych,

3) aktywności rozumianej jako uczestnictwo ucznia w różnych formach zajęć szkolnych i pozaszkolnych (np. konkursy zawody sportowe itp.),

4) pisemnych prac klasowych poprzedzonych lekcją powtórzeniową,

5) pisemnych sprawdzianów wiedzy i umiejętności obejmujących wskazany przez nauczyciela materiał bieżący,

6) kartkówek sprawdzających wiedzę i umiejętności z nie więcej niż trzech ostatnich lekcji mających charakter pisemny lub praktyczny,

7) sprawdzianów umiejętności praktycznych w formie zadań do wykonania w obecności nauczyciela,

8) prac pisemnych oraz prac praktycznych wykonanych przez ucznia samodzielnie lub zespołowo,

9) (….).

9. Pisemne prace uczniów oceniane są na podstawie przyjętej skali punktowej, która musi być zgodna z ogólnoszkolną zasadą procentową uzyskiwania poszczególnych ocen bieżących:

celujący--------------------

100-95,1%

bardzo dobry--------------

95-85,1

dobry-----------------------

85-65,1,%

dostateczny---------------

65-45,1,%

dopuszczający

45-30,1%

niedostateczny------------

30-00,0%

Plusy i minusy wg uznania nauczyciela.

10. Sposoby dostosowanie oceniania prac pisemnych uczniów/uczennic wynikających z programów nauczania do ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych:

1) wydłużenie czasu pracy;

2) mniejsze liczba zadań w teście, sprawdzianie, kartkówce od uczniów nie mających dostosowań;

3) stosowanie zadań zamkniętych, tekstów z lukami, pytań typu połącz, podkreśl, zaznacz, dokończ;

4) formułowanie poleceń w prostszej formie, z dodatkowymi pytaniami pomocniczymi,

e) napisanie pracy z pomocą komputera;

5) pomoc nauczyciela w odczytaniu i zrozumieniu poleceń;

6) na matematyce oceniany jest przede wszystkim tok rozumowania, a w mniejszym stopniu błędy rachunkowe;

7) możliwość popełnienia większej liczby błędów ortograficznych i interpunkcyjnych od uczniów nie mających dostosowań,

8) mapki pamięci, karty pracy, karty ćwiczeń, zadania domowe dla chętnych itp.- ocenianie przede wszystkim wkładu pracy.

11. (…..)

12. (….).

13. O pracach klasowych oraz sprawdzianów utrwalających wiedzę i umiejętności uczniowie są powiadamiani z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. W ciągu jednego dnia może być tylko jeden taki sprawdzian lub praca klasowa, a w ciągu tygodnia nie więcej niż trzy, przy czym trzy tylko w bardzo wyjątkowych sytuacjach.

14. Nauczyciele zamieszczają w dzienniku elektronicznym daty prac klasowych i sprawdzianów oraz zakres materiału, który obejmują.

15. Krótkie sprawdziany, tzw. kartkówki, mogą obejmować materiał nauczania z nie więcej niż trzech ostatnich lekcji, przy czym nie może być ich więcej niż dwie w ciągu jednego dnia, lub jedna, jeśli tego dnia jest sprawdzian lub praca klasowa. Kartkówek nie trzeba zapowiadać.

16. Poprawione i ocenione sprawdziany i prace klasowe zwracane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty ich pisania, chyba że nauczyciel dłużej korzysta z usprawiedliwionej nieobecności.

17. Termin zwrotu kartkówek nie może być dłuższy niż 7 dni.

18. Uczeń ma prawo do jednokrotnego poprawienia oceny bieżącej. W dzienniku lekcyjnym umieszcza się dwie oceny pierwotną i poprawioną. Szczegółowe zasady poprawiana ustala nauczyciel.

19. Uczeń, który nie uczestniczył w określonej formie sprawdzania osiągnięć z powodu nieobecności może zaprezentować wiadomości i umiejętności we wskazanej formie i terminie ustalonym przez nauczyciela.

20. W przypadku zajęć edukacyjnych realizowanych jeden raz w tygodniu, liczba ocen bieżących ustalonych każdemu uczniowi w danym półroczu powinna wynosić nie mniej niż trzy.

21. W przypadku zajęć edukacyjnych realizowanych więcej niż jeden raz w tygodniu, liczba ocen bieżących ustalonych każdemu uczniowi w danym okresie powinna wynosić nie mniej niż pięć.

22. Bieżące ocenianie zachowania uczniów odnotowywane jest w dzienniku elektronicznym.

§46

1. Nauczyciel ma obowiązek dostosować wymagania edukacyjne na poszczególne oceny bieżące do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia:

1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym,

2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia,

3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii,

4) objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów w szkole- na podstawie tego rozpoznania,

5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych zadań na zajęciach wychowania fizycznego, plastyki, techniki, muzyki, informatyki – na podstawie tej opinii.

2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia dotyczy:

1) warunków prezentowania wiedzy i umiejętności,

2) poziomu koniecznych umiejętności i wiadomości na poszczególne oceny oraz sposobów i form ich sprawdzania,

3) zadawania prac domowych.

USTALANIE OCEN ŚRÓDROCZNYCH ORAZ ICH POPRAWIANIE

§47

1. Klasyfikowanie śródroczne uczniów przeprowadza się jeden raz w ciągu roku szkolnego na koniec pierwszego okresu w tygodniu poprzedzającym ferie zimowe.

2. Śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne.

3. Śródroczne oceny z zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.

4. W klasach I-III oceny śródroczne są ocenami opisowymi.

5. Śródroczne oceny z zajęć edukacyjnych wystawia się ze średniej ocen bieżących z I półrocza wg następującej skali:

Średnia ocen bieżących

Ocena

Skrót literowy

Skrót cyfrowy

6,00 – 5,6

celujący

cel.

6

5,5 – 4,6

bardzo dobry

bdb

5

4,5 – 3,6

dobry

db

4

3,5 – 2,6

dostateczny

dst

3

2,5 – 1,6

dopuszczający

dop.

2

1,5 - 1,0

niedostateczny

ndst

1

6. Przy liczeniu średniej ocen bieżących stosuje się następujące przeliczniki mnożone przez odpowiednie wagi (współczynniki ważności):

Ocena

Przelicznik

6

6

6-

5,75

5+

5,50

5

5

5-

4,75

4+

4,5

4

4

3+

3,5

3

3

3-

2,75

2+

2,5

2

2

2-

1,75

1+

1,5

1

1

7. Uczeń otrzymuje śródroczną ocenę z zachowania, w zależności od tego, ile spełni kryteriów głównych oceny opisanych szczegółowo w paragrafie 53 Statutu:

Ocena

Wymagana liczba spełnionych kryteriów

Wzorowa

7

Bardzo dobra

6

Dobra

5

Poprawna

4

Nieodpowiednia

3

Naganna

2 i mniej

8. Przy ustalaniu śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia u którego w orzeczeniu lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej stwierdzono dysfunkcje rozwojowe wywołujące zaburzenia zachowania, wychowawca powinien uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych w ocenie jego zachowania.

9. Za rażące naruszenia co najmniej jednego z w/w kryteriów ocena z zachowania może ulec obniżeniu niezależnie od skali zamieszczonej w ust. 7.

10. Uczeń ma obniżoną ocenę do nagannej, jeśli popełni jeden z następujących czynów: udowodnione przestępstwo lub wykroczenie, w tym poważną kradzież, picie alkoholu, posiadanie narkotyków, substancji psychotropowych, zażywanie narkotyków, stworzenie zagrożenia dla zdrowia swojego lub innych członków społeczności szkolnej, nieusprawiedliwiona absencja wyższa niż 30 % w półroczu.

11. Najpóźniej 3 dni przed śródrocznym posiedzeniem rady pedagogicznej poszczególni nauczyciele oraz wychowawca klasy są zobowiązani poinformować ucznia
i jego rodziców o planowanych dla niego śródrocznych ocenach klasyfikacyjnych
z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz o planowanej śródrocznej ocenie zachowania.

12. Informacja, o której mowa w ust. 10, przekazywana jest poprzez dziennik elektroniczny.

13. Planowane śródroczne oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych, zajęć dodatkowych oraz zachowania mogą być podwyższone na zasadach określonych przez nauczyciela, który ustalił daną ocenę, jeśli uczeń lub rodzic zwróci się z ustną lub pisemną prośba o ich poprawienie.

USTALANIE OCEN ROCZNYCH ORAZ ICH POPRAWIANIE

§48

1. Roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia.

2. Roczne oceny z zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.

3. W klasach I-III oceny roczne są ocenami opisowymi.

4. Roczne oceny z zajęć edukacyjnych wystawia się ze średniej ocen bieżących z I i II półrocza wg skali określonej w paragrafie 47 ust. 5 i 6.

5. Roczną ocenę z zachowania ustala się wg zasad określnych w paragrafie 44 oraz paragrafie 47 ust. 7.

6. Najpóźniej miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej wychowawca jest zobowiązany poinformować ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego niedostatecznych rocznych ocenach klasyfikacyjnych z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz o nagannej lub nieodpowiedniej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej z zachowania. Rodziców zawiadamia się poprzez dziennik elektroniczny oraz telefonicznie. Podobnie postępuje się na osiem dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. Wychowawca klas 1-3 w terminach jak wyżej zawiadamia rodziców o przewidywanym nie promowaniu ucznia, o ile rodzice wcześniej nie złożyli wniosku o pozostawienia ich dziecka w danej klasie.

7. Najpóźniej osiem dni przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej wychowawca jest zobowiązany poinformować ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz rocznej klasyfikacyjnej ocenie z zachowania. Rodziców zawiadamia się poprzez dziennik elektroniczny.

8. Roczne przewidywane oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych i zajęć dodatkowych oraz przewidywana roczna ocena zachowania, mogą być podwyższone na zasadach określonych w paragrafie 49

9. Zastrzeżenia dotyczące procedury ustalania rocznych ocen klasyfikacyjnych
z edukacyjnych zajęć obowiązkowych i dodatkowych oraz rocznych klasyfikacyjnych ocen zachowania, rozstrzyga Dyrektor na podstawie odrębnych przepisów.

10. Szczegółowy harmonogram działań nauczycieli, wychowawców i rady pedagogicznej w przeprowadzeniu klasyfikacji rocznej na dany rok szkolny ustala Dyrektor i publikuje go w dzienniku elektronicznym, na stronie internetowej oraz na gazetce w pokoju nauczycielskim.

§49

1. Uczeń lub jego rodzice mogą zwrócić się do nauczyciela o ustalenie wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych. Prośba może być wyrażona ustnie lub w formie pisemnej najpóźniej siedem dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

2. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne jest zobowiązany dokonać oceny zasadności wniosku w dniu jego otrzymania i poinformowania rodziców o możliwości poprawy oceny zgodnie z ust. 3 lub o podjęciu decyzji odmownej. Informację przekazuje nauczyciel osobiście, telefonicznie lub przez dziennik elektroniczny.

3. Nauczyciel może dokonać sprawdzenia wiedzy i umiejętności ucznia w ustalonej przez siebie formie oraz w zakresie uznanym za konieczny najpóźniej na siedem dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej.

4. Ustalona w ten sposób ocena nie może być niższa, niż przewidywana i jest ostateczna w tym trybie postępowania.

5. Po wyczerpaniu postępowania w trybie ust. 1-4 uczeń i jego rodzice mogą wystąpić do Dyrektora z pisemnym wnioskiem o podwyższenie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z jednych zajęć edukacyjnych najpóźniej sześć dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. Uczeń, rodzice lub wychowawca klasy składają wówczas podanie do Dyrektora szkoły, który w uzasadnionych przypadkach – po rozmowie z nauczycielem -poleca mu pisemne sprawdzenie wiedzy i umiejętności ucznia z danych zajęć edukacyjnych i na tej podstawie utrzymanie lub podwyższenie wystawionej wcześniej oceny.

6. Uczniowi przysługuje prawo ubiegania się o wyższą niż przewidywana ocenę roczną z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych w szczególności, gdy:

1) w ciągu roku szkolnego przystąpił do większości prac klasowych lub wykorzystał możliwość ich dodatkowego uzupełnienia lub poprawienia,

2) uzyskał mniej ocen cząstkowych niż jest to zapisane w paragrafie 45 ust. 17, 18.

7. Ocena z zachowania może być zmieniona w przypadku, gdy uczeń lub jego rodzic na piśmie złoży na co najmniej sześć dni dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej przekonywujące dowody spełnienia wymagań na ocenę zachowania o którą wnioskuje, zgodnie z kryteriami i wymaganiami określonymi w paragrafie 44.

8. Wniosek o uzyskanie wyższej oceny zachowania opiniuje komisja w skład której wchodzą:

1) wyznaczony przez Dyrektora nauczyciel - jako przewodniczący,

2) wychowawca klasy,

3) przedstawiciel samorządu uczniowskiego.

9. Po zapoznaniu się z opinią Komisji wychowawca podejmuje ostateczną decyzję o wystawieniu oceny.

EGZAMIN KLASYFIKACYJNY. EGZAMIN POPRAWKOWY

§ 50

1. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się dla:

1) uczniów nieklasyfikowanych z powodu usprawiedliwionej nieobecności,

2) dla uczniów nieklasyfikowanych z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności za zgodą rady pedagogicznej,

3) uczniów realizujących obowiązek szkolny poza szkołą,

4) uczniów realizujących indywidualny tok nauki,

5) uczniów, którzy indywidualnie uzupełniają ustalone z Dyrektorem zajęcia edukacyjne.

2. Ocena ustalona w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego jest ostateczna, z zastrzeżeniem dotyczącym oceny niedostatecznej, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, o którym mowa w odrębnych przepisach.

3. Tryb i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego określają odrębne przepisy.

4. Tryb i sposób przeprowadzania egzaminu poprawkowego określają odrębne przepisy.

PRZEKAZYWANIE RODZICOM INFORMACJI O POSTĘPACH I TRUDNOŚCIACH W NAUCE I ZACHOWANIU UCZNIA ORAZ SZCZEGÓLNYCH UZDOLNIENIACH

§51

1. Nauczyciel zobowiązany jest przekazywać na bieżąco rodzicom informacje o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach.

2. O ocenach bieżących z zajęć edukacyjnych i o zachowaniu ucznia rodzice informowani są:

1) poprzez dziennik elektroniczny,

2) na spotkaniach z rodzicami, zgodnie z harmonogramem zebrań,

3) na spotkaniach indywidualnych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z wychowawcą lub nauczycielem przedmiotu,

4) telefonicznie ( w wyjątkowych sytuacjach wymagających natychmiastowego kontaktu z rodzicem).

3. Na życzenie rodzica, nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę odnosząc się do wymagań edukacyjnych lub kryteriów oceny zachowania.

4. Pisemne prace ucznia przechowywane w teczkach lub w segregatorach, udostępniane są rodzicom na zebraniach klasowych, podczas zajęć otwartych oraz konsultacji indywidualnych.

5. Pisemnych prac ucznia nie kseruje się i nie fotografuje.

6. Sprawdzone i ocenione pisemne prace ucznia są przechowywane do końca roku szkolnego.

 

 

 
Szkoła Podstawowa w Donaborowie
Szkoła podstawowa w Donaborowie, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting