Przedszkole |
Relacje z życia przedszkola na https://www.facebook.com/szkolawdonaborowie/Co na obiad można sprawdzić w zakładce "Jadłospis".W załącznikach-Podstawa programowa wychowania przedszkolnego, czyli co dziecko powinno umieć; gdy skończy przedszkole.- Dokumenty rekrutacyjne na rok 2024-2025
Liczba dzieci w przedszkolu 2024-2025:
Oddział przedszkolny 5-6 latki
Przedszkole
Pracownicy przedszkola stan na 2.09.2024 Karolina Malinowska – wychowawczyni w zerówce. Lilla Jasia – wychowawczyni grupy młodszej „Krasnoludki”. Małgorzata Dąbrowska-Wąsala – nauczycielka w grupach popołudniowych. Anna Margielska – zajęcia z logopedyczne. Agnieszka Skąpska-Hełka – terapia pedagogiczna – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Kinga Fiołka– pomoc nauczyciela wychowania przedszkolnego w zerówce (0,5 etatu). Klaudia Kamińska - pomoc nauczyciela wychowania przedszkolnego w obydwu grupach. Iwona Dombek – kucharka, intendentka. Ewa Kamińska – sprzątaczka (również w szkole). Ramowy plan dnia w przedszkolu od 1 września 2024
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3 – 4 –5 LETNICH (Grupa młodsza) 6.45-7.45 (grupa zbiorcza) Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy dowolne według pomysłu dzieci. 7.45-8.15 Zabawy integrujące grupę. Wdrażanie dzieci do porządku dnia. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dzieci. Gimnastyka poranna (kształtowanie poprawnej postawy ciała, rozwijanie sprawności fizycznej). 8.15-8.30 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do śniadania. 8.30-9.00 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych oraz kultury osobistej. 9.00-9.45 Zajęcia edukacyjne wynikające z realizacji podstawy programowej dla całej grupy oraz z podziałem na grupy wiekowe. 9.45-10.00 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do posiłku. 10.00-10.15 Drugie śniadanie. 10.15-11.45 Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali gimnastycznej. Spacery edukacyjne i zabawy dowolne. 11.45-12.00 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do obiadu. 12.00-12.30 Obiad. . Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych oraz kultury osobistej. 12.30-13.00 Zajęcia relaksacyjne (słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, teatrzyki, ćwiczenia oddechowe). 13.00-13.30 Zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające mała motorykę. Tematyczne zabawy stolikowe. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci. 13.30-13.45 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do podwieczorku. 13.45-14.00 Podwieczorek. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych oraz kultury osobistej. 14.00-14.45 (grupa zbiorcza) Zabawy grupowe na świeżym powietrzu. 14.45-15.45 (grupa zbiorcza) Zabawy dowolne według pomysłu dzieci. Rozwijanie zainteresowań, praca indywidualna i zabawy w małych grupach.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 –6 LETNICH (Grupa starsza) 6.45-7.45 (grupa zbiorcza) Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy dowolne według pomysłu dzieci. 7.45-8.15 Zabawy integrujące grupę. Wdrażanie dzieci do porządku dnia. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dzieci. Gimnastyka poranna (kształtowanie poprawnej postawy ciała, rozwijanie sprawności fizycznej). 8.15-8.30 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do śniadania. 8.30-9.00 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych oraz kultury osobistej. 9.00-9.45 Zajęcia edukacyjne wynikające z realizacji podstawy programowej dla całej grupy oraz z podziałem na grupy wiekowe. 9.45-10.00 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do posiłku. 10.00-10.15 Drugie śniadanie. 10.15-11.45 Zajęcia edukacyjne wynikające z realizacji podstawy programowej. Spacery, zabawy edukacyjne i dowolne na świeżym powietrzu. 11.45-12.00 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do obiadu. 12.00-12.30 Obiad. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych oraz kultury osobistej. 12.30-13.00 Zajęcia relaksacyjne (słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, teatrzyki, ćwiczenia oddechowe). Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez wspólną lekturę. Samodzielne próby i wprawki czytelnicze dzieci, jako przygotowanie do nauki czytania. 13.00-13.30 Zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające mała motorykę. Tematyczne zabawy stolikowe. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci. 13.30-13.45 Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do podwieczorku. 13.45-14.00 Podwieczorek. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych oraz kultury osobistej. 14.00-14.45 (grupa zbiorcza) Zabawy grupowe na świeżym powietrzu. 14.45-15.45 (grupa zbiorcza) Zabawy dowolne według pomysłu dzieci. Rozwijanie zainteresowań, praca indywidualna i zabawy w małych grupach.
|