Poniżej roczny plan rozwoju szkoły i przedszkola w roku szkolnym 2023-2024.
Priorytety i rekomendacje na 2023/2024
CZĘŚĆ F .1.
Cele priorytetowe do realizacji
w roku szkolnym
2023-2024
-
Dokończyć proces wyboru imienia szkoły (sz).
-
Kontynuować realizację programu edukacyjnego Edukacyjna Sieć Antysmogowa (sz,p).
-
Realizować w klasach I-III zasady oceniania kształtującego, w szczególności dotyczące kryteriów sukcesu, zrozumienia celów lekcji, samooceny (sz).
-
Rozpoznać uzdolnienia i zainteresowania uczniów. Wspierać uczniów zdolnych w określonych dziedzinach: plastyka, muzyka, sport, informatyka, relacje społeczne, poszczególne przedmioty nauczania, inne (sz,p).
-
Na zajęciach świetlicowych, kiedy jest obecnych mniej uczniów niż 15 uczniów, proponować bardziej aktywizujące formy pracy, a nie ograniczać się tylko do sprawowania opieki (sz).
-
Organizować dla uczniów i dzieci z przedszkola wyjścia, wyjazdy, wycieczki, rajdy rowerowe, spotkania z intersującymi ludźmi z lokalnego środowiska, imprezy szkolne, konkursy, dni tematyczne, zajęcia sportowe (sz,p).
-
Kształtować u uczniów umiejętność prawidłowego i bezpiecznego korzystania z Internetu (sz).
-
Propagować aktywność fizyczną oraz wiedzę o zdrowym odżywaniu jako fundamentach zdrowia (sz,p).
-
Dbać o dobre relacje rówieśnicze, integrować klasy i grupy przedszkolne, uczyć sposobów rozwiązywania konfliktów, wzmacniać umiejętność współdziałania, ograniczyć – dokuczanie, przezywanie, wyśmiewanie, zaczepianie, bójki i inne formy przemocy psychicznej i fizycznej (sz,p).
-
Pozytywnie motywować uczniów do nauki i poprawy zachowania (sz,p).
CZĘŚĆ F .2.
Zadania priorytetowe do realizacji w roku szkolnym
2023-2024
-
Ustalić sztywne reguły zapisu na świetlicę od nowego roku szkolnego (pierwszeństwo dla uczniów kl. 1-3, których oboje rodzice pracują; nieprzekraczalny limit 25 uczniów na jednego wychowawcę świetlicy.
-
Podnieść wagę oceny za aktywność ucznia podczas lekcji.
-
Dokonać analizy skali procentowej oceniania prac pisemnych uczniów; zmniejszyć zakres jaki obejmuje ocena dostateczna.
-
Kontrakty klasowe powinny być ładnie wyeksponowane, zawierać zasady i konsekwencje ich łamania oraz podpisy uczniów.→
-
Monitorować zawartość tornistrów uczniów, aby ich waga nie przekraczała normy dla danego dziecka.
-
Realizować zadania z programu „Aktywna Tablica SPE”.
-
Zaktualizować zapisy statutu szkoły i przedszkola, regulaminu rady pedagogicznej, rady rodziców, procedury postępowania w razie wypadku.
-
Monitorować zajęcia świetlicowe, realizację przez nauczycieli zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, realizację podstawy programowej; wypracować odpowiednie metody i sposoby monitorowania (dyrektor).
-
Dokonać oceny pracy wybranych nauczycieli (dyrektor).
-
Uzyskanie kwalifikacji przez nauczycieli do prowadzenia zajęć z muzyki, doradztwa zawodowego, wiedzy o społeczeństwie, zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego.
-
Zorganizować egzaminy próbne oraz badania kompetencji, w szczególności w klasie 1, 3, 7.
-
Zanalizować problem słabych wyników uczniów z języka angielskiego na egzaminach ósmoklasisty, opracować plan poprawy i realizować ustalone zadania.
-
Jak najczęściej stosować język angielski jako język komunikacji między nauczycielem a uczniami, np. przy czynnościach porządkowych (weryfikacja podczas obserwacji lekcji przez dyrektora).
-
W edukacji wczesnoszkolnej, zwłaszcza w klasie 2 i 3 uczyć dzieci konsekwentnie tworzenia kilkuzdaniowych wypowiedzi pisemnych. Założyć specjalne zeszyty do tych wypowiedzi. Ograniczyć wykonywanie zadań w zeszytach ćwiczeń typu: uzupełnij, wpisz , dopasuj, połącz.
-
Kształtować systematycznie umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami przez dzieci i uczniów, dążyć do tego, aby stało się to nawykiem; motywowanie dzieci do dłuższych wypowiedzi na zadany temat (weryfikacja przez dyrektora podczas obserwacji).
-
Tak planować lekcję, aby wystarczyło czasu na podsumowanie, czyli weryfikację osiągnięcia przyjętych celów. Konspekt lekcji (plan lekcji) planować z przeznaczeniem określonego czasu na realizację poszczególnych zadań (weryfikacja przez dyrektora podczas obserwacji).
-
Wprowadzić takie zasady udzielania odpowiedzi, aby wszyscy uczniowie byli gotowi do wypowiedzi lub wykonania ćwiczenia na tablicy, np. poprzez rezygnację z podnoszenia rąk; konsekwentnie przestrzegać ustalonych sposobów wypowiadania się przez dzieci/uczniów (weryfikacja przez dyrektora podczas obserwacji).
-
Szybko interweniować, gdy uczeń opuszcza zbyt wiele godzin lekcyjnych.
-
(.....)
-
(....)
-
Wdrażać ucznia kl. 7(....)-ze względu na jego pismo, które jest nieczytelne i niekształtne – do korzystania z komputera podczas lekcji i w efekcie zdawania egzaminu z wykorzystaniem komputera.
-
Ustalenie stałego harmonogramu spotkań opiekunki samorządu z uczniami, którzy wejdą w skład zarządu szkolnego.
-
W uwagach o uczniach w dzienniku elektronicznym wpisywać też uwagi pozytywne, nie ograniczać się do negatywnych.
-
Przywrócić automat z żywnością.
-
Zapewnić uczniom możliwość spędzania przerw w sali sportowej (gry).
|